Bennie Oortgiesen wint de 7e 55+ wedstrijd

Woensdag, 27 juli 2016

. Aan de boorden van de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel, was dinsdag 26 juli het toneel van de 7e wedstrijd van de 55+ competitie. Door dat een aantal vakantiegangers verstek lieten gaan, stonden er 13 gemotiveerde vissers klaar om te proberen met alle hun ten dienste staande materialen vis te vangen. De afgelopen wedstrijden waren de vangsten niet om over naar huis te schrijven, maar hoop doet leven!!  Met die hoop begonnen de mannen om 12.30.u. aan de wedstrijd, en meteen werden er in vak A al wat vis(jes) gevangen. Frits had zijn wielen vergeten van zijn transport karretje en mocht plaats nemen op de voorste nummers, en zoals Cruyff al zei, ieder nadeel heeft zijn voordeel, want Frits had naar eigen zeggen nog nooit deze competitie zoveel vis(jes) gevangen. Dus Frits........Van een voorbijganger hoorde wij dat in Vak B er nog geen vis werd gevangen, dit gaf de mannen in Vak A moed want daar werd praktisch door iedereen wel gevangen. Gé opende de score met een platte, en Bennie en Piet vingen ook regelmatig. Met mooi visweer en een wisselende stroming hield men de moed erin.Bennie was wel heel link bezig toen hij met haakje 23 en 8/100 ste  onderlijn een beste platte aan de haak kreeg, maar ook hier Vakmanschap is Meesterschap en hij wist hem te landen in zijn leefnet. In Vak B bleef het met de vangsten nog steeds rustig behalve bij Gerrit Wensink die wist ook een platte te landen en niet voor het eerst deze wedstrijd! Voor de rest bleef het bij de meeste bij veelal kleine vis en de onvermijdelijke grondels. Toch kwam aan deze wedstrijd om 15.00.u. ook een einde en kwam Bennie als winnaar uit de bus met een mooi gewicht van 3.900 gr., op de 2e plek Gerrit Wensink met 1.900.gr. en Henk Baneman wist met 860 gr. de 3e plek te bezetten. Toch ten opzichte van de wedstrijd van vorige week iets meer vangst resultaat, laten wij hopen dat de wedstrijd van 9 augustus deze voorzichtige opgaande lijn zich voortzet.  Nog 3 wedstrijden te gaan en de contouren voor het ereschavot worden steeds duidelijker! Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie.