Piet Kaal winnaar van de 7e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 25 juli 2017

Dinsdag 25 juli werd alweer de 7e 55+ wedstrijd gevist op de bekende kribben bij Stockhorst, gem.Doetinchem. 17 man zijn uit op revanche t.o.z.van de vorige wedstrijd en zijn vast voornemens het anders te gaan uitpakken. Na de loting werden de kribben opgezocht waar het moest gaan gebeuren. Door schade en schande wijs geworden koos het merendeel van de deelnemers voor de vaste stok met een paar deeltjes en een enkeling koos voor de 11,5 mtr, en de feeder was ook voor enkele het ultieme wapen. Wat het weer betreft, ga niet meer af op wat voor weersvoorspelling, buienradar of wat voor aardse weergoden dan ook. Er was ons beloofd dat s''middags zon zou komen nu regen en harde wind werd ons deel kortom het leek wel herfst !! Maar er werd vis gevangen, zij het dan de grondels en baarsjes en voornt(jes). Zoals gebruikelijk ging Bennie van meet af aan voortvarend van start met de grondels, en ving ook een mooie baars. Het eerste kwartier kwam Piet maar mondjes maat aan dat onkruid, maar nadat hij zijn strategie veranderde kreeg zijn dobber het zwaar te verduren.Aan het begin van de wedstrijd vertelde Anton dat hij nu ook aan de kant met een paar deeltjes voortvarend van start zou gaan, maar ook voor Anton is er verschil in zeggen en doen, maar misschien gaat Anton met vakantie en daarna zien wij hem herboren terug op het toneel. Tonnie is de enige geweest die bij deze en gene eens pols hoogten kwam nemen, en zodoende sijpelde er wat informatie door van vak A. Harry Wesselink nam halverwege de feeder en probeerde, optimist als hij is, zijn leefnet wat meer inhoud aan vis te geven, maar helaas.  Ook Harry is aan vakantie toe en gebruikt die om verschillende nieuwe technieken te gaan proberen. Ook Toon Wassink pakte de feeder maar, en had volgens hen gigantisch beet maar sloeg te vroeg, of te laat aan. en dan had de uitslag er heel anders uitgezien. Dick had deze middag een abonnement op de schele Good Old Harry Brunt, ving als enigste een aantal voorntjes, en was een voorbeeld voor vele.Frits als hij in goede doen is, en dat is hij de laatste tijd, wist ze deze middag ook niet aan de praat te krijgen. Gé die ons vorige week blij verraste met 2 platte liet ze deze dag aan zijn aas(mais) voorbijgaan. Zou de speciale toevoeging aan Martin zijn lokaas uitgewerkt zijn? Anders altijd goed voor wat mooie baarzen. Om 15.00.u werd dan tijdens een flinke bui de wedstrijd afgeblazen en zat de 7e wedstrijd erop, en konden de wegers hun gang gaan, wat uiteindelijk de volgende uitslag opleverde Winnaar vandaag Piet met 950 gr. Bennie op plek 2 met 850 gr., en Harry Brunt op de 3e plaats met 450 gr. Dinsdag 8 augustus de 8e wedstrijd ook weer op de kribben. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie.