Tonnie Werkman winnaar van de 2e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 15 mei 2018

Dinsdag 15 mei werd de 2e 55+ wedstrijd gevist op de kribben in de Oude IJssel bij Stockhorst gem. Doetinchem  16 man stonden klaar om de strijd met elkaar aan te gaan en het was wel bijzonder dat onder de deelnemers vader en zoon Nijhof meededen,Martin was er gelukkig.weer bij en hopen dat hij als het kan alle wedstrijden mee gaat doen! Onder een stralend zonnetje werd de loting verricht, en werden de 2 gelukkige getrokken om de vangsten te wegen in de persoon van Bennie en Piet. Iedereen zocht zijn stek op en begon met de voorbereiding tot Dick het begin signaal toeterde, en het menens werd! Iedereen zocht zijn heil bij de vaste stok op een enkele feeder na.En inderdaad de vaste stok was het ultieme wapen deze dag, en de meeste pakte dan ook heel snel de grondels. Wel valt het op dat het er op lijkt dat het vangen van dat onkruid toch wat moeizamer gaat, hopelijk hebben wij het ergste van deze plaag achter de vissersrug, en kunnen er weer wat echte vissen worden gevangen. Wie dat dan ook deed was Tonnie die een mooie plek op kop had en wist inderdaad 2 voorns bij zijn grondels te vangen. Wij waren werkelijk begaan met AndrĂ© die volgens eigen zeggen een beste platte verspeelde, maar ja vis telt pas als hij in het leefnet zit, maar er komen nog 8 wedstrijden ook voor AndrĂ©!  Iedereen zat zo gefixeerd te vissen dat er nauwelijks gelopen werd en er weinig informatie doorsijpelde over de vangsten, maar niemand zag een kromme hengel of een schepnet boven water, en dat gaf op zich al genoeg informatie. Maar aan alles komt een eind en zo ook aan deze wedstrijd die om 15.00.u werd afgeblazen en konden Bennie en Piet aan hun taak beginnen. Bij een enkeling werd geteld maar bij het gros werd gewogen, en dat resulteerde in de volgende uitslag: 1 Tonnie met 630 gr. 2e Bennie met 550 gr. en Piet werd 3e met 520 gr.. Iedereen kon vis(jes) lees grondels aanbieden.Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijden. Volgende wedstrijd is op dinsdag 22 mei op dezelfde plek aan de Oude IJssel