Algemene bepalingen verenigingsvergunning

Het bestuur van H.V. De Karper te Brummen, eigenaar van de Grote Hank,
pachtster van het oude zwembad “De Hank”, de “Zwarte Hank” en het “Gat”
te Leuvenheim, verleent aan haar leden, mits voorzien van een geldige
(jeugd) VISpas, toestemming om in genoemde water te vissen met maximaal
twee hengels.

ALGEMENE BEPALINGEN VERENIGINGSVERGUNNING

Ieder lid is verplicht op verzoek van een bestuurslid, of een door het bestuur aangewezen controleur, inzage te geven van zijn bewijs van lidmaatschap.
Het bij zich hebben van honden (ook aangelijnd) is verboden, evenals het gebruik van geluidsapparatuur.

Het voeren en vissen met gekleurde maden en gekleurd voer is verboden.

De ingang van de Gelderse Toren is voor het zich naar het viswater te gaan verboden.

Loop zo dicht mogelijk langs de waterkant en laat geen afval achter.

Sluit altijd de hekken achter u.

Het gebruik van de barbecue en/of open vuur is verboden.

Bij het vaststellen van een overtreding wordt u geacht te vissen zonder vergunning.

Zie voor de gedragscodes de landelijke lijst van Nederlandse viswateren blz. 8.
Gevangen snoek, snoekbaars of karpers moeten direct na de vangst levend worden teruggezet
Voorafgaand en tijdens de door of namens H.V. de Karper georganiseerde wedstrijden is het vissen op deze locatie niet toegestaan.
Zorg ervoor dat bij het gebruik van een leefnet de leefnetcode in acht gehouden wordt. Verzwaring dient aan de buitenzijde van het net te worden aangebracht.

NACHTVISSEN
Onder nachtvissen wordt verstaan: vissen van twee uur na zonsondergang tot één uur voor zonsopkomst.
Nachtvissen is toegestaan wanneer men in het bezit is van een geldige VISpas voorzien van een geldige NachtVIStoestemming.
Nachtvissen is alleen toegestaan aan de “Grote Hank” en het oude zwembad “de Hank”.
Personen onder de 18 jaar mogen uitsluitend nachtvissen onder begeleiding van een volwassen lid van H.V. de Karper.
Men mag maximaal 3 x 24 uur gebruik maken van dezelfde visstek.
De omgeving mag geen hinder ondervinden van de aanwezigheid van nachtvissers.
Drankmisbruik en lawaaioverlast is ten strengste verboden.
Het gebruik van een twee persoons vis-tent is toegestaan mits deze binnen 2 meter van de waterlijn wordt geplaatst.
De vistent dient slechts als schuilmiddel.
Uitsluitend leden van de Karper die actief vissen mogen in of nabij de tent aanwezig zijn.
De vistent is slechts toegestaan in neutrale, groene, bruine of camouflage kleur.
De vistent mag de maximale afmeting hebben van (lxbxh) 3.20 mtr. x 3.10 mtr. x 1.80 mtr.
Afval dient in de tent bewaard te worden en na afloop mee naar huis genomen te worden.

Voor bepalingen niet hierboven genoemd, verwijzen wij naar de gezamenlijke lijst van Nederlandse Viswateren.