Lijsten van Viswateren

Lijsten van VISwateren

Samen met je VISpas of Kleine VISpas vormt je Lijst van VISwateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen. In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document.

We onderscheiden twee soorten lijsten met VISwateren:

De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren 2022-2023-2024 , behorende bij de VISpas (zie onderaan)

Kleine Lijst van Viswateren behorende bij de Kleine VISpas 2022.

VISplanner rechtsgeldig

De VISplanner (www.visplanner.nl en de gratis VISplanner app) is in combinatie met de VISpas ook een rechtsgeldige toestemming. Met de VISplanner op jouw mobiele telefoon of tablet/laptop kun je bij een controle aantonen dat je ergens mag vissen. De papieren Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren wordt daarom niet meer automatisch bijgesloten bij de VISpas

De VISplanner geeft veel duidelijkere informatie op kaart over waar je mag vissen en is altijd actueel. Bovendien is dit een milieuvriendelijke oplossing en bespaart het veel geld, waardoor Sportvisserij Nederland meer voor jou kan doen
Als lid van een vereniging kun je via www.mijnsportvisserij.nl aangeven dat je deze papieren lijsten nog wel wilt ontvangen. Wanneer je niets doorgeeft ontvang je geen papieren lijsten meer. De papieren lijsten zijn op veel plekken via de hengelsportzaak verkrijgbaar en na te bestellen via onze webwinkel