Jaap Draaijer pakt de volle wintercup-winst!

Zaterdag, 14 februari 2015

Zaterdag 14 januari werd de 11e (nee, geen carnavalswedstrijd) wintercup-wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij de gemeentewerf te Doesburg. Eindelijk een wedstrijd waarin het de nacht tevoren niet gevroren had, wel met een matige oostenwind maar al met al er moest vandaag toch wel weer eens door iedereen een vis(je) gevangen kunnen worden. Bij de loting kon Piet eindelijk eens aan de zuurkool met de felbegeerde rookworst nu de lente naderbij komt, maar ja beter laat dan nooit. Het beste gedeelte van dit stuk water is het stuk vanaf de gemeente werf en de gelukkige die daar hun stek geloot hadden wreven zich al bij voorbaat in de handen, hoe anders degene die het verst richting viaduct hun stek opzochten. Maar het blijft vissen en iedere keer weer anders! Piet en Tonnie troffen de 2 verste plekken, en geheel tegen de verwachting op dat stuk water in was het Tonnie die de score opende met een halfwas, niet lang daarna flikte Piet dat kunstje ook. De informatie die wij kregen van de rest van het parcours  was niet best , er was nog niets gevangen. Tonnie ging door en ving nog een voorn, en Piet volgde hem wederom met nog een halfwas. Mondjesmaat werd er door verschillende  deelnemers een visje gevangen maar meer ook niet. Tonnie pakte nog een voorntje, en of het afgesproken was liet Piet een mooie platte in zijn leefnet glijden. Piet werd gebeld door Adrie met de vraag waarmee hij viste, toen hij dat vertelde ving Chris de buurman van Adrie dat op en prompt schakel die over op dat aas, en zie hij ving een voorntje! Zo kabbelde de wedstrijd voort, Tonnie en Piet vingen er niets  meer bij. Appie die na 2 uur vissen nog geen leven had gezien, kreeg ineens de vis erop en ving een halfwas en voorns. Dat Edwin het vandaag liet afweten was niet zo verwonderlijk want van een goede voorbereiding kon bij hem geen sprake zijn, als fervent carnaval-vierder is dat dan de prijs die je betaalt.
Wat Gerrit Wensink, en Henk Sangers betreft, beide Heren hebben een aantal wedstrijden niet mee gevist en worden waarschijnlijk aangemeld voor een opfriscursus wedstrijd vissen! Jaap Draaijer de oudste deelnemer heeft ons vanmiddag allemaal in ons vissers hemd gezet, op zijn kop plek ving hij met de vaste stok met dobber 2 grote platte met een totaal gewicht van 4000 gr.!  Ja, Jaap de oudjes doen het nog heel best, klasse!! Piet toeterde de wedstrijd om 15.00.u af en bij afwezigheid van Bennie, nam Tonnie de honneurs waar en ging samen met Piet aan de slag om te wegen en te tellen, en hoe kan het ook anders de winnaar van deze wedstrijd werd Good-Old Jaap Draaijer met 4000 gr. 2e werd Piet Kaal met 2.650 gr. en Appie Peppelman 3e met 2.050 gr. Wat de aantallen betreft: 1 Appie met 4 stuks, Edwin,Piet,Chris en Tonnie alle 4 3 stuks en op plek 3 met 2 stuks Adrie en Jaap. Zaterdag 28 februari de voorlaatste wedstrijd bij het molentje te Laag-Keppel. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup