Tonnie Werkman winnaar wintercup-wedstrijd

Zondag, 5 februari 2017

Zaterdag 4 februari kon er door de deelnemers aan de wintercup-competitie weer gevist worden, in de Oude IJssel bij het molentje te Laag-Keppel. 2 wedstrijden kon er niet gevist worden omdat Koning Winter andere plannen met ons had, maar vandaag dan wel. De verwachtingen waren niet al te hoog gespannen gezien de temperatuur van het water, en ook omdat een aantal deelnemers hun geluk al hadden beproefd op dit stuk water, echter allemaal zonder maar ook maar beet te hebben gehad. Na de loting en de trekking van de rookworst die voor de zoveelste keer naar Eef ging werden de stekken klaargemaakt, en was het wachten op het beginsignaal dat om 12.00.u klonk. Van de 11 man koos een aantal voor de feeder, maar ook de vaste stok, met of zonder dobber, maar met korfje werd gehanteerd.  Bennie opende de score met het vangen van een voorntje waar hij dolblij mee was. Verder was het uitermate rustig, en ondanks dat er een mooie stroom in het water zat bleef de vis bij de meeste (nog) weg. In vak A werd helemaal nog niets gevangen, maar in vak B (achter de bomen) ving Chris uiteraard wel zijn vis in de vorm van ook een voorntje en een grondel. Maar de beste zaken deed Tonnie, hij wist aan de vaste stok met korfje een mooie platte te vangen waar ook hij dolgelukkig mee was. Edwin ving 10 minuten voor tijd een grondel en redde daar mee de eer van vak A. Ook Toon Wassink wist 3 grondels te vangen op zijn kopplek, maar daarmee was de gevangen vis wel op. Toen Piet dan ook om 15.00.u de wedstrijd afblies was daar niemand rouwig om. Maar Tonnie was dé winnaar van deze wedstrijd met een gewicht van 1.250 gr. 2e werd Chris met 130 gr. en Toon en Bennie werden 3e met 30 gr. Wat de aantallen betreft was Toon de beste met 3 stuks. Zaterdag 18 februari strijken wij neer bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel, wat Chris zijn favoriete stek is. Dat alles uiteraard bij IJ EN WEDER DIENENDE!! Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup