Jaap Draaijer wint de 6e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 18 november 2017

Zaterdag 18 november stonden onder het viaduct te Doesburg 11 man klaar voor hun 6e wintercup-wedstrijd die hier in de Oude IJssel vandaag zou worden gestreden.Maar eerst werden de steknummers getrokken en uiteraard de rookworst die Chris meenam naar Zutphen. Het was verre van ideaal visweer met een harde zuidwesten wind op kop en een dreigende lucht die niet veel goeds voorspelde, maar wij moesten het er meedoen. Nadat iedereen zijn gelote plek had ingenomen en alle denkbare voorzieningen had getroffen om tot een optimaal resultaat te komen gaf Piet om exact 12 uur het beginsein. Een enkeling trotseerde de 11.5.mtr stok met de harde wind maar het meren deel pakte meteen de feeder of een paar delen vaste stok. Gerrit Evers wist al snel op zijn plek voorns te vangen, en Piet nam gewoonte getrouw 3 deeltjes voor vlak aan de kant voor de punten-vangers, evenals Bennie maar die schakelde al snel over op de zwaaistok. Chris had ook nog even de vaste stok genomen maar kwam ook snel tot de conclusie dat de grotere vissen vandaag met de feeder belaagd moesten worden en dat gebeurde dan ook bij hem. Nadat Piet met zijn 3 deeltjes zijn quotum aan grondels had gevangen werd het voor hem ook tijd de feeder te nemen en met sucses. Appie ging de mannen langs voor wat informatie omtrent de vangsten en hieruit bleek dat er bijna door iedereen voorntjes werden gevangen met hier en daar ook aan de feeder een verdwaalde grondel.Dat was toch een verademing t.o. van vorige week op de kribben. De nestor van vanmiddag Jaap wist op kop zijn positie volledig uit te buiten door met de 11.5 mtr stok een mooi aantal voorns te vangen. Met recht konden wij hier zeggen dat de oudjes het nog best deden!!! Toon had vandaag duidelijk zijn dag niet, de wet van Murphy had vandaag vat op hem, hij overwoog zelfs om naar huis te gaan maar Toon kennende overwon zichzelf en kon uiteindelijk toch vis ter telling en weging aanbieden.Gerrit belde nog tijdens de wedstrijd met de wegenbouwer dat het geplande asfalteren van de Oude IJssel toch maar nog even uit gesteld moest worden. Bennie haalde met zijn zwaaistok toch een paar voorns naar de kant , en als toetje kregen wij ook nog een beste plensbui over ons heen. Tonnie als verstokte vaste stokvisser nam noodgedwongen de feeder ter hand en wist ook een paar voorns in zijn net te krijgen, terwijl een paar wedstrijden terug op dit deel hij met de vaste stok een prachtig net voorns ving, maar zoals hij zei: geen dag is het zelfde . Nadat iedereen hallucinaties had gekregen van warme koffie of warme chocomel en droog goed, werd het tijd om de wedstrijd af te blazen wat Piet ook met verve deed. En konden Bennie en Piet bij de mannen langs om de vangsten te registreren door telling en weging. En vandaag was de winnaar Jaap Draaijer met een gewicht van 880 gr. op plaats 2 Piet met 750 gr. en Chris sluit dit rijtje op plek 3 met 670 gr. Wat de aantallen betreft op 1 Piet met 29 stuks, op 2 Jaap met 19 stuks en op 3 Gerrit met 15 stuks. Volgende week is de wedstrijd op Chris zijn favoriete plek nl. bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.