Edwin Corbeek wint de 1e wintercupwedstrijd

Zaterdag, 11 oktober 2014

Op zaterdag 11 oktober werd de 1e wintercup-wedstrijd van de in totaal 13 gehouden in de Oude IJssel bij de Gemeentewerf te Doesburg. Ten opzichte van vorig jaar mocht Piet 2 nieuwe deelnemers welkom heten de Heren Oosterkamp, en Wensink. en sprak de wens uit dat zij tegenstanders van formaat mochten worden. Met een ploeg van 14 gemotiveerde vissers werd om 11.15 met de loting van de steknummers begonnen, en nadat de traditionele rookworst werd verloot en veilig werd gesteld door Tonnie, vertrok men naar zijn stek. De berichten van de afgelopen dagen waren niet van dien aard dat er rekening moest worden gehouden met behoorlijk gevulde leefnetten. De Oude IJssel stroomde licht, met niet al teveel wind. Je zou zeggen een ideale mix voor een mooie wedstrijd, nu niks was minder waar. De vangsten waren ronduit slecht of je nu met de feeder, vaste stok met korf, en met de dobber vlak aan de kant met een paar deeltjes of op 11 meter zat, de grotere vis liet zich niet verleiden in wat voor aas dan ook. Gerrit Evers die had er de gang in met een uur had hij er al 45 van die r........ grondels! Terwijl Gerrit Oosterkamp in die tijd net een schele had, en Piet nog niks. Ook van de rest van het parcours kwamen de zelfde berichten, alleen Edwin Corbeek wist vlak voor het einde van de wedstrijd 2 grote baarzen bij zijn grondels te vangen. Heel kort samengevat deze wedstrijd: een heel hoog grondels gehalte! Toen Piet dan ook om 15.00. de wedstrijd afblies konden hij en Bennie aan het wegen en tellen beginnen. en natuurlijk kwam er een winnaar uit de bus in de persoon van Edwin Corbeek, met een gewicht van 870 gr, 2e werd Gerrit Evers met 700 gr. en Good Old Harry Brunt legde beslag op de 3e plaats met 500 gr. Van de aantallen stak Gerrit Evers er met kop en graat uit met 86 stuks, Appie Peppelman met 52 stuks, werd 2e en Bennie Oortgiesen liet als 3e er 47 tellen. Volgende week zaterdag 18 oktober de 2e wedstrijd bij het viaduct te Doesburg. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.