Henk Sangers winnaar 2e wintercup-wedstrijd.

Zaterdag, 18 oktober 2014

Onder voorjaarsachtige weers- omstandigheden werd de 2e wintercup-wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. Alle 14 deelnemers waren mooi op tijd zodat wij snel met de loting konden beginnen. Nadat ieder zijn steknummer getrokken had, en Henk Sangers wakker geschud moest worden om zijn rookworst in ontvangst te nemen, werden de stekken vis-klaar gemaakt en was het wachten tot Piet het verlossende sein gaf om te beginnen. Appie Peppelman en Joop Peters namen de kopplekken voor hun rekening en van hen werd wel het één en ander verwacht. Immers er werd toch wel op gerekend dat de grens van boven de 1000 gram vandaag toch wel zou worden gehaald. Sommigen begonnen om toch maar aan punten te komen met een paar deeltjes aan de kant voor de kleintjes, maar dat viel vanaf het begin tegen en werden de feeders en 11;5 meter stokken uit de foudralen gehaald. Edwin ging als eerste aan de wandel en leverde wat informatie over de vangsten in het vak het verst vanaf het viaduct, en daar werd je niet vrolijk van!  Henk Sangers in het andere vak begon wel goed met de wat grotere vis, en Appie was op dreef met de kleintjes. Op een gegeven moment ging Gerrit aan de wandel, en ook Tonnie. Als die aan de wandel gaat is het meestal niet best, en inderdaad hij was verre van tevreden. Toch waren de vangsten over het algemeen iets beter in het vak bij het viaduct, de reden kan zijn dat er daar wat meer water staat. Toen de wedstrijd om 15.00.u werd afgeblazen haalde iedereen toch wel opgelucht adem, en konden Bennie en Piet kijken, tellen en wegen of de magische grens van 1000 gr, was overschreden. Nou nee dus, maar iedere wedstrijd heeft een winnaar en ook deze in de persoon van Henk Sangers met een gewicht van 880 gr, 2e werd Tonnie Werkman met 500 gr. en Jaap Draaijer en Gerrit Wensink delen de 3e plaats met allebei een gewicht van 430 gr.  Ook de aantallen leverde een winnaar op, en op nr.1 was dat Edwin Corbeek met 28 stuks gevolgd door Appie Peppelman met 26, en Adrie Booij en Gerrit Wensink delen allebei de 3e plaats met 22 stuks. Volgende week staat op het programma de kribben bij Stokhorst, en hopelijk is dan de vis los. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.