Piet Kaal winnaar 3 wintercupwedstrijd

Zaterdag, 25 oktober 2014

Op zaterdag 25 oktober vond de 3e wintercup-wedstrijd plaats op de kribben bij Stokhorst (Doetinchem) in de Oude IJssel. 2 deelnemers hadden zich afgemeld nl. Tonnie met een geblesseerde schouder en Joop zijn auto wilde niet starten, zodoende gingen deze dag 12 deelnemers met elkaar de strijd aan. Het water lag er mooi bij met een goede stroom, een zuidenwind in de rug en in de middag was ons een zonnetje beloofd. Kortom alles was aanwezig voor een goede wedstrijd. Na de loting voor de plek en de rookworst (Bennie nog een week wachten)  werd om 12.00.u  het sein beginnen gegeven. Wat opviel dat bij aanvang de vaste stokvissers ver in de meerderheid waren, en een enkeling begon met de feeder. Vanaf het begin begon Piet op nr. 22 meteen voorns te vangen en Bennie die naast hem zat op de kop-plek nr. 20 deed ook al snel mee. Piet liet zijn dobber al driftend zijn werk doen en niet zonder resultaat. Wat opviel op dit stuk is dat rechts van nummer 25 doorgaans niet de beste plekken zijn, maar deze wedstrijd lag het dus juist andersom. Links van nr. 25 werd over het algemeen minder gevangen, tot aan krib nr. 46 toe waar de winnaar van vorige week het liet liggen. Gerrit Oosterkamp, Edwin Corbeek en Chris Hofman, deden in hun vak niet voor elkaar onder, zowel wat gewicht betreft als aantallen. Vorige week schreef ik in mijn verslag dat wij deze wedstrijd hopelijk een winnaar zouden hebben met een gewicht van meer dan 1000 gr. Dat lukte vandaag nog niet maar de opgaande lijn is te pakken en dat bied hoop voor de volgende wedstrijd. Wat jammer was dat om 14.30.u een volgeladen vrachtschip vanuit Doesburg het parcours voorbij voer met zo een zuigende werking dat er na die tijd nog sporadisch een vis(je) werd gevangen. Maar ook dat hoort bij het wedstrijdelement en heeft iedere deelnemer er mee te maken als er gevist word in water dat ook gebruikt word door de beroepsvaart. Andersom kan het ook gebeuren dat er door de scheepvaart wat reuring in het water komt en de vis gaat bijten, maar vanmiddag dus duidelijk niet. Maar al met al blijft het een mooi stuk water met de kribben om te vissen. De zon die belooft was is er niet van gekomen, integendeel, toen Piet de wedstrijd om 15.00.u afblies begon het te regenen en kon hij met Bennie aan het wegen en tellen beginnen. De winnaar was deze middag Piet Kaal met 920 gr. 2e werd Gerrit Oosterkamp met 910 gr. en op de 3e plaats eindigde Bennie Oortgiesen met 900 gr. Wat de aantallen betreft werd Bennie 1 met precies 50 stuks, Piet werd 2e met 39 stuks en Chris eindigde als 3e met 36 stuks. Volgende week zaterdag 1 november vind de 4e wedstrijd plaats bij het molentje te Laag-Keppel in de Oude IJssel. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup