Gerrit OOsterkamp winnaar van de 4e Wintercup

Zaterdag, 1 november 2014

Op zaterdag 1 november werd de 4e wintercupwedstrijd in de Oude IJssel bij het molentje te Laag-Keppel gevist. Normaal om deze tijd is het herfst, met regen en harde wind, maar nu was het volop zomerweer. En dat was te merken op het fietspad achter het wedstrijdwater, fietsers al dan niet in zomerse kledij en het mankeerde er maar aan dat de ijsboer niet op zijn plek op de parkeerplaats stond want hij had goede zaken gedaan. Maar terug naar de wedstrijd, de 13 deelnemers zouden vandaag  hopelijk boven de 1000 gr. uitkomen wat zo langzamerhand een magische grens aan het worden is. Maar de voortekenen waren niet gunstig over de vangst berichten van dit stuk Oude IJssel wat toch bekend staat (stond) als goed. Om 12.00.u werd begonnen en Gerrit Evers die op kop staat wat aantallen betreft, ging voortvarend van start met de vangst van voorntjes op zijn kopplek. Na een goed 3 kwartier ging Bennie aan de wandel en bracht deprimerende berichten over de vangsten in zijn vak. Slechts een enkeling ving een baarsje. Tonnie die er weer bij was schakelde over van de vaste stok met dobber naar vaste stok met korfje, echter niet meteen met resultaat. Piet ving af en toe ook zijn voorntjes, maar schakelde al snel over naar de feeder wat geen verkeerde keus was. Omdat iedereen op zijn plek bleef was er weinig informatie over het verloop van de wedstrijd, echter Tonnie was weer overgegaan naar het korfje, en begon met zijn inhaalrace wat niet zonder resultaat bleef. Verderop richting Doesburg kwam de vis bij sommigen pas los in het laatste uur. Toen Piet dan ook om 15.00 u. de wedstrijd afblies slaakte de meeste een zucht van verlichting. Bennie en Piet namen de weging en telling ter hand, en Gerrit Oosterkamp die dit jaar weer meedoet was deze middag de winnaar met 970 gr.(net geen kilo), 2e werd Chris Hofman met 490 gr, en Gerrit Evers 3e met 430 gr. Wat de aantallen betreft 1 G.Evers met 26 stuks, die daarmee zijn koppositie versterkte) 2e Tonnie Werkman met 16, en Piet Kaal 3e met 15 stuks. Volgende week zaterdag vissen wij bij de Mulrabrug. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup