Gerrit Wensink winnaar wintercup-wedstrijd.

Zaterdag, 29 november 2014

Afgelopen zaterdag werd alweer de 7e wedstrijd van de wintercup-competitie gevist aan de boorden van de Oude IJssel bij het molentje van Laag-Keppel. Was het nog maar amper een maand geleden dat wij op hetzelfde traject daar de wedstrijd hadden, en toen werd er achter ons op het fietspad gefietst met 22 graden, en menigeen had een T-shirt, en korte broek aan. Nu vandaag was dat wel anders, een straffe oostenwind met een temperatuur van 3 graden. Alles was uit de kast gehaald door de deelnemers wat kleding betreft: mutsen, warmtelaarzen-en pakken en menigeen had de handschoenen aan. In dat decor werd de loting verricht, en Appie was de gelukkige wat de rookworst betrof. Om 12.00.u. precies gaf Piet met een ferme stoot op de toeter het sein om te beginnen, en vooraf was de algemene tendens over deze wedstrijd dat het wel eens "sabbelen"" kon worden voor een vis(je). Over het algemeen had  de feeder voorkeur, maar de vaste stokken of een paar deeltjes daarvan lagen ook bij sommigen klaar. Je weet het maar nooit, of er aan de kant wat klein spul zit om maar punten te verzamelen. Al redelijk snel werd er al gelopen, of dat was om het wat warmer te krijgen, of om te kijken als er wel al wat gevangen werd laten wij in het midden. Wel was het zo dat er in vak ( vanaf de brug) de vis heel slecht of bijna niet aan de praat te krijgen was, op een enkele uitzondering na. In vak B (richting Doesburg) kwamen wel al berichten van vangsten, Gerrit Evers en Gerrit Wensink stonden bovenop de dijk te praten toen Gerrit Evers tegen Gerrit Wensink zei, dat zijn hengeltop van de feeder nu toch wel aardig te keer ging en ja,hoor een mooie platte was het resultaat in zijn leefnet.
Ook Chris Hofman deed van zich spreken, hij zat helemaal op kop van vak B en ook hij ving een platte!  Gerrit Oosterkamp blijft bij zijn standpunt dat ook dit deel van de Oude IJssel geasfalteerd moet worden. Good Old Jaap Draaijer wist uiteindelijk toch nog een baarsje aan de vaste stok te vangen, en Edwin Corbeek die de hele wedstrijd van alles geprobeerd had, had zijn leefnet maar op de kant gegooid, maar om 14.55.u. wist hij zowaar een voorntje te vangen waar hij eigenlijk niet meer op gerekend had. Toen Piet dan ook om 15.00.u. de wedstrijd afblies was niemand daar treurig om. Bennie en Piet gingen de balans opmaken wat wegen en tellen betrof, en op grond hiervan kwam de volgende uitslag uit de bus: Winnaar van deze wedstrijd de nieuwe deelnemer van deze wintercup Gerrit Wensink die hiermee zijn vis(ite) kaartje afgaf met een gewicht van 2.980 gr. op de 2e plaats Chris Hofman met 1.800 gr. en Piet Kaal sluit dit trio af met 780 gr.
Wat aantallen betrof was de uiteindelijk balans mager, maar daar wijten wij het koude weer maar aan. Maar Chris Hofman liet er toch 18 tellen, en Gerrit Wensink liet de teller staan op 10, en Piet Kaal deed het er met 1 minder 9 dus. In dit jaar is er nog 1 wedstrijd gepland en wel op zaterdag 13 december en dan zitten wij bij de Gemeentewerf te Doesburg, en hopen wij het wedstrijdjaar; wat de wintercup betreft; af te sluiten met een mooie wedstrijd. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup