Chris Hofman wint de 8e wintercup-wedstrijd

Zondag, 14 december 2014

Op deze, inderdaad donkere dagen voor kerstmis, verzamelde de deelnemers aan de wintercup-competitie zich bij de gemeentewerf te Doesburg aan de Oude IJssel voor hun 8e wedstrijd om de wintercup. Vandaag was het weer in tegenstelling tot gisteren redelijk met de wind op kop en gezien de regen van de afgelopen dagen met een goed stromende Oude IJssel, maar het was droog. Spraken wij na het einde van de vorige wedstrijd de hoop uit dat wij deze wedstrijd als laatste van het jaar als mooi te boek konden staven, nu niets was minder waar. Om alle hoop in de bodem van de Oude IJssel te boren, het was super slecht!! Na de loting waaruit bleek dat de rookworst naar Loenen ging en iedereen gelote stek opzocht, waren de feeders in de meerderheid, op de verstokte vaste stokvissers na. Na het beginsignaal vlogen de korven te water, en werd het wachten op het trillen van de topjes .Chris Hofman ging voortvarend van start en had in het begin al een 3-tal voorn(tjes) te pakken. Al snel werd er door sommigen deelnemers al gelopen om wat informatie over het verloop van de wedstrijd op te doen, maar helaas de berichten waren heel summier. Gerrit Oosterkamp ving een grondel(tje) die hij niet in zijn leefnet durfde te doen en deed hem in zijn vacuumpot. Zo werden her en der wat grondels gevangen en mini voorntjes. Harry Brunt ving als enige een mooie baars en was daar dik tevreden mee. Edwin deed wat hij moest doen en ving een halfwasje en een roofbleitje. Ook Jaap Draaijer deed zijn vangst uit voorzorg maar in een emmertje, en zo spoedde deze wedstrijd zich naar het einde. Bennie en Piet waren heel gauw klaar met het wegen en tellen, en de winnaar van deze laatste wedstrijd in 2014 werd Chris Hofman met 400 gr. 2e Edwin Corbeek met 300 gr. en Harry Brunt sloot de rij met 130 gr.  De aantallen: Chris en Adrie allebei 4, Bennie en Edwin allebei 3, en Appie en Jaap allebei 2. De volgende wedstrijd is in het nieuwe jaar op zaterdag 17 januari bij het molentje te Laag-Keppel. Alle lezers wensen wij goede feestdagen en voor 2015 veel visplezier. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.