Piet Kaal winnaar 9e wintercup-wedstrijd

Zondag, 18 januari 2015

Zaterdag 17 januari was de dag dat de winter-cuppers van de Karper weer naar de waterkant konden, in dit geval de Oude IJssel bij Laag-Keppel t.o. het molentje voor hun alweer 9e wedstrijd van de in totaal 13.  4 deelnemers hadden zich afgemeld, zodat er in 2 vakken van 5 kon worden gevist. Na de loting wist Edwin dat hij van de week aan de stamppot met zuurkool moet, niet gek met dit weer!. Het was uitkijken geblazen om naar beneden te gaan om de stekken op te zoeken, het had een paar graden gevroren, en het gras zag nog wit. Praktisch de hele week had het behoorlijk geregend en de Oude IJssel had dus heel wat regenwater te verstouwen gekregen, wat zich dus vertaalde in een sterke stroming met alle gevolgen van dien, hele pruiken van wier en andere rotzooi die langs de lijnen zich opstroopte bij de korven en het aas. Dat het geen gemakkelijke visserij zou worden, daar waren wij het wel met elkaar over eens. Om 12.00.u werd het beginsein gegeven en Jaap en Bennie namen gewoonte getrouw de vaste stok, en Gerrit Evers en Adrie ook maar die met een korfje eraan. De rest nam de feeder, wat in deze omstandigheden het beste was. Piet had al snel 2 voorntjes in zijn leefnet, terwijl Tonnie die naast hem zat niet veel later een mooi voorn ving. Jaap ging eens polshoogte nemen bij zijn buurman Chris en die berichten waren nog niet best, weinig of zelfs nog geen beet!. Ook Edwin verliet zijn stek en kwam met het bericht da Goog Old Harry op kop van vak B een beste voorn had! Chris altijd goed voor vis had het ook heel moeilijk en wist met moeite wat mini's te vangen. Tonnie wist nog 2 mooie voorns te vangen en kwam uiteindelijk op 4 stuks, terwijl Bennie nog zijn geschubde vrienden nog moest vangen. Piet ving na nog een mooie voorn een halfwas, en even later verspeelde hij zijn broer. Jaap had het om 14.00.u gezien en zocht  thuis de warmte op. Gerrit Oosterkamp en de Oude IJssel worden nooit geen vrienden, maar Gerrit de aanhoudende visser wint!!   Chris vroeg om 15.00.u om verlenging maar dit leek Piet  die de wedstrijd afblies geen goed plan. Bennie en Piet die de weging en telling deden waren wat het tellen betrof gauw klaar, en er kwam uiteraard een winnaar uit de bus, 1e Piet Kaal met 1050 gr. 2e Tonnie Werkman met 570 gr. en Harry Brunt en Adrie Booij deelde samen de 3e plaats met 230 gr.  Wat de aantallen betrof 1 Piet met 5 stuks, 2 Tonnie met 4 stuks en Edwin liet er op de 3e plek 3 tellen.
De volgende wedstrijd treffen wij elkaar (ijs en weder dienende) op zaterdag 31 januari bij het viaduct te Doesburg. en houden de moed erin!  Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.