Edwin Corbeek wint wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 7 februari 2015

Zaterdag 7 februari werd de 10e wintercup-wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. Vorige week kon wegens de sneeuwval de wedstrijd niet doorgaan, en werd besloten hem op deze dag te houden.10 deelnemers stonden te popelen om de hengel weer te hanteren en vis te vangen, alhoewel, koning Winter liet de afgelopen nacht nog zijn ware gezicht zien met 5 graden vorst, en dat in een water waar al heel slecht  gevangen wordt. Maar na de loting waar Edwin geen rookworst won ( die heeft er al genoeg gehad) maar Tonnie de gelukkige was ging men naar zijn gelote stek. Op Gerrit Evers na stelde iedereen zijn vertrouwen op de feeder.  De verwachtingen waren niet hoog gespannen, wat al bleek uit het feit dat er al snel gewandeld werd, met 1 opbeurend bericht dat Chris een voorntje had die hij pas tijdens het binnen draaien opmerkte, maar vis = punten!  Toen bleef het een lange tijd heel stil al werden wij vanaf de kant met goede raadgevingen voorzien (ook hier geld: de beste vissers staan op het fietspad). Af en toe kwam er een flauw zonnetje door, maar ook de Noord-westelijke wind werd wat steviger. Alles werd door de deelnemers uit de aasbakken gehaald, casters, piertjes, pinkies en grote maden, maar het bleef sabbelen. Piet ving nog een behoorlijke rivier kreeft, en vroeg aan Bennie of die dan ten minsten nog telde, maar Bennie was onverbiddelijk met een afgemeten NEE! Toen sijpelde de berichten binnen dat Edwin en Appie allebei ook vis hadden gevangen, nu dat gaf de visser dan toch weer wat moed. Uiteindelijk werd het toch 15.00.u. en kon Piet de wedstrijd afblazen. De stand werd opgemaakt door Bennie en Piet tijdens het wegen en tellen, waar zij een record wat de tijd betreft in vestigde. Maar uiteraard was er een winnaar in de persoon van Edwin Corbeek, die deze competitie als een speer gaat, ook nu met 430 gr, waaronder een mooie roofblei. 2e werd Appie Peppelman met 140 gr. en Chris Hofman 3e met 110 gr.. Wat de aantallen betreft: 1 Edwin met 3 stuks, Chris en Piet op de 2e plaats met allebei 2 stuks, en Adrie en Appie allebei op plek 3 met 1 vis. Volgende wedstrijd zaterdag 14 februari ook weer in de Oude IJssel bij de Gemeentewerf. Wij blijven hopen op betere tijden!  Voor de uitslag  en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup