Eierwedstrijd

Dinsdag, 31 maart 2015

Paaswedstrijd

Traditioneel vissen we de zondag voor Pasen de eierwedstrijd..Je mag dan kiezen of je in De Hank of in De IJssel wilt vissen. De wedstrijd gaat om het vangen van een zo groot mogelijk aantal vissen. De laatste jaren werd er, ook al door de komst van de exotische grondels, in de IJssel het meest gevangen. Dat zal de reden zijn dat de meeste vissers kozen voor de IJssel. Door de weersvooruitzichten viel de opkomst wat tegen, net als het aantal gevangen vissen. Dat laatste ook al doordat Pasen dit jaar heel vroeg valt. De grondels waren nog niet echt wakker. Het toeval wilde ook dat het de zondag was waarop de zomertijd inging, dat was natuurlijk vragen om ongelukken. Dat kwam uit. Wie er om half acht ook op kwam dagen, niet organisator Herman. Die verscheen om ongeveer half negen toen iedereen al bijna begonnen was. Desgevraagd verklaarde hij dat hij vergeten was de klok een uur terug te zetten. Hij had het goed begrepen. Appie ving zo veel vis dat hij besloot even bij de buren te gaan kijken. Zijn hengel liet hij in de steun achter. Toen hij terugkwam lag alles, plateau, koffer en hengel in de plomp. Wonder boven wonder heeft hij alles, samen met Andre kunnen redden. Na afloop in de kantine werden we,volgens goed gebruik, verwend met koffie, rozijnenbrood en gekookte eieren. Lenie bedankt. Iedereen ging naar huis met eieren enof rozijnenbrood

De uitslag
1. Joop Jansen 48 stuks Hank