Chris Hofman wint de 1e wintercup-wedstrijd.

Zaterdag, 10 oktober 2015

Zaterdag 10 oktober werd de 1e wintercup-wedstrijd van de in totaal 13 wedstrijden gevist in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. 8 deelnemers gingen vandaag de strijd met elkaar aan, onder ideale weersomstandigheden.3 waren er afwezig door div. omstandigheden maar hopen er de 2e wedstrijd weer bij te zijn. Chris Hofman ging er na de stek loting, met de rookworst vandoor en gezien de lagere temperatuur die er aan schijnt te komen geen verkeerde keus. Maar goed, de wedstrijd!  Om 12.00.u. werd het beginsein gegeven, en de meeste kozen voor de vaste stok al dan niet op lengte of met een paar deeltjes om de kleintjes aan de kant te vangen, immers er wordt gewogen en geteld, dus de aantallen zijn niet onbelangrijk om te vangen. Gerrit Wensink bezette de kop plek op nummer 1, voor ons allemaal een droomplek, en Gerrit Oosterkamp had de kop plek op nummer 15. De vangsten waren heel verschillend, sommigen kregen het eerste uur mondjes maat vis in het net, andere begonnen meteen te vangen, maar er werd door iedereen vis gevangen. Er werden ook weer de nodige grondels gevangen, maar ook hele mooie maatse voorns, en heel veel klein spul. Chris had zijn leef-en schepnet vergeten, maar Bennie had een reserve net voor hem, maar door het ontbreken van zijn schepnet kostte hen dat div. mooie voorns.  Maar dat het uiteindelijk voor Chris niks uitmaakte, bleek nadat de wedstrijd om 15.00.u werd afgeblazen. Bennie en Piet begonnen aan de mooie taak van het wegen en tellen, en bij de stek van Chris bleef de wijzer van de schaal op 4.750 gr. staan,  en werd daarmee de winnaar van deze 1e wedstrijd, en gaf de winnaar van vorig jaar meteen zijn vis(ite) kaartje af.  Op de 2e plaats eindigde Appie met 2.340 gr. en Gerrit Oosterkamp eiste de 3e plek voor zich op met 1.680 gr.  Wat de aantallen betreft was Bennie de winnaar met 108 stuks, 2e Chris met 105, en Appie deed met 64 stuks voor de 3e plaats mee. De kop is eraf, en volgende week strijken wij neer, ook weer bij de Oude IJssel,  de locatie is dan t.o. het molentje bij Laag-Keppel aanvang van de wedstrijd 12.00.u. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup