Edwin Corbeek pakt de winst in de 2e wintercup

Zondag, 18 oktober 2015

Zaterdag 17 oktober werd de 2e wintercup-wedstrijd gevist in de Oude IJssel t.o.. het molentje bij Laag-Keppel. Tonnie , Edwin en Jaap waren er nu ook bij en kon de loting om 11.15 u, beginnen, waarna Jaap de rookworst voor zich kon veilig stellen.  Om 12.00.u. werd het begin sein gegeven en wij waren het met elkaar eens dat het wel eens een moeilijke wedstrijd kon worden i.v.m. de sterke stroming en het troebele water. Vele vonden het dan ook raadzaam om met een paar deeltjes aan de kant te proberen eerst maar eens wat klein spul te  vangen. Al heel snel bleek dat het zelfs moeilijk was om de mini"s  in het leefnet te krijgen laat staan aan de dobber!  Tijdens de wedstrijd werd er niet veel informatie onderling uitgewisseld en niemand ging aan de loop op een enkeling na, zoals Bennie en Edwin, en die brachten dan ook geen goed nieuws, er werd slecht gevangen.  Alleen Edwin was de enige die een platte ving aan de feeder, tot zijn eigen verbazing! Hoe anders dan de wedstrijd van vorige week, toen had iedereen een leuk netje vis. Maar ja, dit is de Oude IJssel!  Maar zoals bekend aan alles komt een eind, zelfs aan deze wedstrijd en toen Piet om 15.00.u. de wedstrijd afblies kon hij samen met Bennie aan het wegen en tellen beginnen, en daar werd je niet vrolijk van. Edwin liet als enige de wijzers van de schaal uitslaan boven de 1000 gr .n.l. 1.250 gr en werd daarmee de winnaar, 2e werd Piet met 490 gr. en Chris liet als 3e 470 gr. noteren op zijn wedstrijdkaartje. Wat de aantallen betreft was Appie nummer 1 met 46 mini"s., 2e Piet met 37, en Bennie deed het er met 3 minder nl. 34 op de 3e plaats. Volgende week zaterdag 24 oktober is de volgende wedstrijd en dan op de kribben bij Stokhorst te Doetinchem. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.