Chris Hofman pakt de volle winst

Zaterdag, 31 oktober 2015

Zaterdag 31 oktober werd de 4e winter-cup wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij de Mulra brug te Hoog-Keppel. 11 deelnemers hadden zich verzameld op de parkeerplaats waar om 11.15.u de stekloting begon en niet te vergeten het loten om de befaamde rookworst, die deze keer richting Zutphen gaat, waar hij een dezer dagen bij de familie Oosterkamp bovenop een dampende schaal zuurkool ligt. Alhoewel je bij het weer van vandaag niet meteen aan zuurkool denkt maar zittend op een terrasje met een grote ijs coup. Maar nu naar het vissen. Afgelopen week is door verschillende deelnemers op dit stuk Oude IJssel gevist en de vangsten waren bij de één meer dan bij de ander maar iedereen kon vis in zijn leefnet laten glijden, waaronder ook mooie voorns. De wind was de hele week zuidelijk, maar nu vandaag was de wind duidelijk anders richting meer Noord Oost. Ook scheen de luchtdruk behoorlijk hoog te zijn, allemaal redenen die er mogelijk de oorzaak van waren dat de vangsten behoorlijk tegen vielen. Alles werd door de deelnemers uit de foudralen gehaald, feeders, pickers, vaste stokken al dan niet met dobber of korfje. Sommigen gokte eerst maar op de kleintjes met 1 of 3 deeltjes vlak aan de kant om aan de punten te komen de grotere zouden dan vanzelf wel komen, nu dat konden wij wel vergeten. Niks geen hele grote het werd een hele moeizame visserij. Gerrit Evers ging maar eens aan de wandel om bij deze of gene wat informatie in te winnen over de vangsten maar werd daar bepaald niet vrolijk van.  Harry ving een baars maar brak meteen daarop zijn hengel, maar hij had vis!! Gelukkig kon hij door vissen. De allrounder op de vaste stok met de korf, Adrie, wist ook vanmiddag met zijn montage mondjesmaat een vis(je) te vangen. Bennie die vanmiddag wat aantallen betreft in de dubbele cijfers zou kunnen komen, stelde ons allemaal teleur, alhoewel hij zelf daar allerminst wakker van zal liggen. Chris op kop van vak B begon naar eigen zeggen pas om 13.45.u..te vangen en had daarvoor enkel wat hele kleintjes, maar toen hij de wat grotere voorns op zijn stek aan de praat kreeg ging hij gestaag door met vangen en kon uiteindelijk een mooi netje voorns ter weging aanbieden. Ook Tonnie die ons wel eens verrassen kan met als uitschieter een dikke voorn of nog beter een dito platte, wacht nog op zijn droomvangst. Piet die de afgelopen week met de swing-tip leuke voorns wist te vangen deed het met dit wapen nu ook kalm aan. Niemand was er echt rouwig om toen Piet om 15.00.u. de wedstrijd aftoeterde, en met Bennie trok hij gewapend met weegschaal en net naar de deelnemers om de balans op te nemen, wat resulteerde op een 1e plaats voor Chris met een gewicht van precies 1000 gr, gevolgd op plek 2 met 980 gr. voor Appie, en Piet op plek 3 met 420 gr. Met aantallen was Appie iedereen de baas met 67 stuks op de 1e plaats, Chris met 41 op plek 2, en Piet met 39 eindigde als 3e. Volgende week zitten wij alweer in november, en dan op de zevende daarvan strijken wij neer  bij de Gemeentewerf aan de Koppelweg te Doesburg.  Voor de volledige uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.