Gerrit Evers wint de wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 7 november 2015

Zaterdag 7 november viste de deelnemers aan de wintercup-competitie in de Oude IJssel bij de gemeentewerf te Doesburg . Onder extreem hoge temperatuur voor deze tijd van het jaar werd er ook de rookworst verloot en evenals vorige week kwam hij in het bezit van ex slager Adrie die hem ongetwijfeld streng zal beoordelen. Door het zachte weer kon het wel eens zijn dat vandaag de vis actief kon zijn, dat was althans de wens van ons. Nadat om 12.00,u. de wedstrijd begon was al heel snel duidelijk dat er maar één vissoort actief was en dat waren de zo verwenste grondels die dan ook in grote getale gevangen werden. Weinig informatie sijpelde door behalve een enkel onderling telefoontje waar je niet vrolijk van werd. Appie zat met de vaste stok op 11 meter en ving alleen kleintjes terwijl Adrie naast hem steen en been klaagde over de grondels. Piet ving met de feeder wat voorn(tjes) en schakelde noodgedwongen ook maar over op een paar deeltjes voor de broodnodige aantallen. Na mobiel contact met Gerrit Evers bleek dat er in zijn vak nog weinig gevangen werd. Kortom een saaie wedstrijd waarbij wij ook nog eens getrakteerd werden op een fikse regenbui., en Chris heel wat onderlijntjes door vastzitters kwijtraakte. Toen om 15.00.u. de wedstrijd afgelopen was gingen Tonnie (bij afwezigheid van Bennie) en Piet aan de slag met het wegen en tellen en noteren. Heel wat grondels gingen door Tonnie zijn handen, benevens voorns en voorntjes en hele kleine voorntjes/baarsjes. Toen kwamen wij op de stek van Gerrit Evers en toen hij zijn leefnet uit het water haalde werden wij allemaal blij, want Gerrit had het toch maar geflikt, een hele beste platte en mooie voorns Ze zitten er dus toch nog wel!! Kortom Gerrit,dat mag duidelijk zijn werd deze middag de winnaar met 3.070 gr. 2e Chris Hofman met 850 gr. en Edwin Corbeek tekende voor de 3e plaats met 780 gr. Ook waren er nog de aantallen dat werd aangevoerd met 67 stuks door Appie, Piet deed het met 7 minder op plaats 2 en Chris ging voor de 3e plek met 52 stuks. Al met al weinig grote vis en hopelijk volgende week 14 november op de kribben bij Stokhorst wat meer gewicht in de leefnetten. Voor de volledige uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.