Chris Hofman wint de 6e winter-cup wedstrijd

Zaterdag, 14 november 2015

Zaterdag 14 november werd alweer de 6e wedstrijd, van de in totaal 13 wedstrijden gevist van de winter-cup competitie. De mannen verzamelde zich om 11.15.u. voor de loting op de parkeerplaats te Stokhorst bij Doetinchem. Daar zou zich ook de wedstrijd afspelen, maar niet voor dat Adrie zich voor de 2e keer op rij eigenaar mocht weten van de door iedereen fel begeerde rookworst.  Het was voor het eerst deze competitie dat het weer echt herfstig aandeed, een straffe wind uit het zuidwesten die gevoelsmatig kouder aanvoelde dan de afgelopen dagen, en een flinke plensbui tijdens de wedstrijd. Om 12.00.u. werd het beginsein gegeven en de meeste deelnemers kozen toch voor de vaste stok, al dan niet met dobber of korf, terwijl een enkeling inzette met de feeder.  Chris zijn openingsvangst was een mooie voorn,( die zoals later zou blijken bij hem de bonus vis zou zijn). Ook Piet opende met een mooie voorn zij het dat hij bij de kant het verblijf in zijn leefnet toch niet verkoos en weer de diepte indook. Gerrit Oosterkamp op zijn kop plek kreeg verscheidene keren bezoek van vriend???? snoek!  Ook Edwin had het idee dat deze vriend bij hem ook zijn stek wilde verzieken, maar zekerheid kreeg hij niet hierover omdat hij zich niet zien liet.  Piet had de voorntjes er goed op liggen evenals de baarsjes en de onvermijdelijke grondels, ook verschillende roofbleitjes waren zijn deel. Had Gerrit Evers de wedstrijd eerder deze competitie op deze locatie een platte verspeeld nu was Gerrit weer de klos, hij had naar zijn eigen zegge een beste platte eraan maar toen hij hem wilde scheppen zat zijn schepnet steel verward in zijn paraplu, en zei de platte hem vriendelijk goeiendag.  Door de harde wind durfde niemand zijn stek te verlaten om eens polshoogte te nemen bij de buren, veel te bang om bij terugkeer zijn spullen in het water te zien drijven of nog erger te zien te verdwijnen. Tonnie liet zich weer van zijn goede oude kant zien met een paar hele mooie voorns waar hij zichtbaar tevreden mee was. Maar zoals elke wedstrijd eindigde ook deze en om klokslag 15.00.u. toeterde Piet de wedstrijd af, en konden de mannen de boel inpakken. en na de weging en telling, wegwezen!   Tonnie gewapend met klokschaal en weegnet en Piet met het noteren van de vangsten op de wedstrijd kaartjes begonnen aan hun taak om voor deze wedstrijd de balans op te maken. Die zag er voor deze wedstrijd als volgt uit, wat het gewicht betrof op plaats 1 Chris met 1.260 gr, op nr. 2 met 1.130 gr. Tonnie en Piet maakt dit trio compleet en eindigde als 3e met 700 gr.  Wat de aantallen betreft  had Piet met 63 stuks de meeste op plaats 1, gevolgd door Tonnie met 51 stuks, en Chris sluit dit rijtje als 3e met 35 stuks.  Volgende week is de wedstrijd NIET zoals gepland bij het molentje (door de aankomst van de Sint kunnen wij daar niet vissen) maar bij het viaduct te Doesburg! De wedstrijd bij het molentje word dan gevist op 19 december. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.