Appie Peppelman wint op zijn droomstek de 7e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 21 november 2015

Zaterdag 21 november werd de 7e wintercup-wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. Door de weerprofeten werd ons een somber scenario in het vooruitzicht geschetst regen, hagel onweer en zelfs een natte vlok maar dat bleek allemaal mee te vallen, slechts een heel licht buitje bij het begin van de wedstrijd. Na de loting en de trekking van de rookworst die naar Chris ging, werden de gelote stekken opgezocht en kon men beginnen met de opbouw. Het merendeel van de deelnemers had de vaste stok paraat en een enkeling had de feeder gebruiksklaar. Om 12.00.u. gaf Piet met een ferme stoot op de toeter het beginsignaal en kon het festijn beginnen. Met de wind schuin op de kop en een behoorlijke stroming die later weer afzwakte werd er  door sommigen meteen al voorns gevangen. Edwin had ook deze wedstrijd weer regelmatig bezoek van vriend??? snoek waar hij best van baalde. Appie ging meteen al voortvarend van start op zijn gedroomde  plek nummer 17, die algemeen bekend staat als een top .lokatie de één na de andere voorn liet hij in zijn leefnet glijden. Ook nummer 15 staat te boek als één van de betere plekken maar deze middag dus duidelijk niet want Piet kreeg er alleen maar het kleinere werk aan de haak(je). Bennie die er ook weer bij was( na 2 keer afwezig wegens het met goed gevolg afgelegde cursus kettingzagen en bosmaaien) liet ook weer van zich spreken. Adrie was de enige die een halfwas(je) ving, en ook was bij sommigen de grondel weer nadrukkelijk aanwezig. Jaap liet zien dat hij het vissen met made van Chris nog lang niet verleerd is gezien het mooie net vis wat hij ter weging aanbood. Gerrit Oosterkamp had een leuk aantal maar blijft bij zijn bewering dat de Oude IJssel als autoweg niet misstaan zou. Chris had heeft het merendeel van zijn vangst met de feeder gevangen, en degene die morgen op zijn plek gaat vissen hoeft niet meer te voeren. Ook Harry had weer vis, waar wij allemaal trots op zijn en hijzelf ook! Gerrit Evers viste met de vaste stok en korfje, en het zou toch mooi voor hem zijn na 2 keer een gemiste platte er nu dan toch wel een door hem gevangen zou worden, maar ook Gerrit hield het bij de voorns. Na 3 uur vissen vond Piet het welletjes en blies de wedstrijd af, waarna hij met Bennie aan het wegen en tellen kon beginnen, en  zich ploeterend door de modder naar de deelnemers begaven.  Wat het gewicht betrof was Appie op de 1e plaats met 2.750 gr. 2e werd Bennie met 1.630 gr. en Jaap en Chris delen de 3e plaats met allebei 1.530 gr. Wat de aantallen betrof Piet liet er 70 tellen en werd daarmee de 1e, gevolgd door Bennie met 63 op plek 2, en Appie deed er 3 minder dan Bennie en had er 60. en werd daarmee 3e.  De deelnemers hebben nu even rust en de volgende wedstrijd is op zaterdag 19 december bij het molentje te Laag-Keppel, wij moeten dan rekening houden met Tonnie, die is er dan weer hopelijk bij met een zeer scherpe blik!  Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.