Chris Hofman winnaar 10e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 23 januari 2016

Zaterdag 23 januari stonden 9 deelnemers in de mist klaar aan de boorden van de Oude IJssel  t.o. het molentje te Laag-Keppel, voor hun 10e wedstrijd om de winter-cup 2015/2016 .Al de vorige wedstrijden waren wij verwend met goede vangsten, wel de één wat minder dan de ander maar iedereen had vis! En dan vandaag. Afgelopen week had het behoorlijk gevroren, en dan weet je het in de Oude IJssel, de vis laat het dan behoorlijk of helemaal afweten. Daar sommigen deelnemers om moesten rijden i.v.m. de Oude IJssel brug bij Doesburg was iedereen op tijd en konden wij om 11.45.u. beginnen. De rookworst is vóór de wedstrijd veilig gesteld door Gerrit Oosterkamp, en hij bezette dan ook via de loting meteen de kop plek, en Bennie nam de andere voor zijn rekening t.o. het haventje. Na het begin signaal vlogen de korven via de feeders te water, behalve die van Gerrit Oosterkamp hij dacht de kop plek uit te buiten met de vaste stok, maar kwam daar al snel op terug en pakte ook zijn feeder. Edwin en Piet dachten slim te wezen en begonnen met 3 deeltjes vaste stok aan de kant in de hoop een baarsje te verleiden, maar ook zij kwamen hier ook snel op terug.  Enkele hadden wel beet gehad maar niets gezien dat bleek uit een uitgezogen pinkie, Vandaag is er praktisch door iedereen wel geoefend voor de 100ste vierdaagse, zelfs Piet die normaal nooit van zijn plek afgaat  .  Het wachten was er op wie vangt de 1e vis, en jawel Chris ving een winde toen hij zijn top iets verlegde en beet de spits af, niet lang daarna haalde Edwin zijn feeder op en zag  een blad aan de haak zitten, maar..... daaronder een voorn!  Door iedereen is van alles geprobeerd om een vis(je) aan de haak te slaan met alle mogelijke cocktails, van pinkies, casters mestpiertjes, zelfs een grote made, maar helaas Chris en Edwin bleven iedereen de baas. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een diep geladen vrachtschip langs en toen kon iedereen het wel echt schudden. Toen dan ook Piet het verlossende sein voor inpakken en wegwezen blies was dat voor niemand een straf. Het wegen en tellen was deze middag een fluitje van een cent, want de winnaar werd Chris met een gewicht van 220 gr. en 1 vis, 2e werd Edwin met ook 1 vis van 80 gr. En dat was het dan!!!  Volgende wedstrijd zaterdag 6 februari bij het viaduct te Doesburg en wij hopen dat wij de kou achter ons kunnen laten en er weer door iedereen vis wordt gevangen. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.