Piet Kaal wint de voorlaatste wedstrijd

Zaterdag, 20 februari 2016

Zaterdag 20 februari  werd de 12e en voorlaatste wedstrijd om de winter-cup gevist in de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel.
Normaal gesproken, en dan blikken wij terug naar voorafgaande jaren, is dit stuk van de Oude IJssel niet het gemakkelijkst en zeker niet in de winter. En dat was het de afgelopen week met minimum temperaturen van min 5 in de nacht en overdag net boven nul toch wel. De loting begon om 11.15.u. en Piet lootte niet zijn gedroomde stek en moest genoegen nemen met nummer 3. Adrie had de rookworst en maakt daar zijn dochter ongetwijfeld blij mee. Met een stevige Zuidwesten wind vlogen de korven aan de feeders om 11.45.u.  over het water behalve Gerrit Oosterkamp en Bennie die allebei de vaste stok prefereerde. Weer was het Piet die binnen 2 minuten zijn eerste voorn in zijn leefnet liet glijden, en Gerrit Oosterkamp op de kop van vak A deed niet veel later hetzelfde terwijl Chris, anders dan wij van hem gewend zijn, nog geen beet gezien had. Edwin in vak A gokte dat de vis te vangen zou zijn zo een 10 meter uit de overkant, helaas voor hem zat hij vast en ontdeed het water van een flinke tak waarna hij iets dichterbij ging vissen en toen wel vis ving. Intussen zat Chris nog op zijn eerste te wachten, en Piet ving op zo een 20 tot 25 meter evenals Gerrit rustig door alhoewel Gerrit  wel de vaste stok had verruild ook voor de feeder, maar zei hij: vrienden zal ik nooit worden met deze manier van vissen. Bennie had inmiddels wel een mooie voorn met de vaste stok maar ook hij koos toch maar na enige tijd voor de feeder. Chris had inmiddels zijn eerste gevangen, en slaakte een zucht van verlichting!! Appie ving op 20 meter volgens hem te weinig en veel beetjes die hij niet kon verzilveren, daarom verkoos hij ervoor om ook zo een 10 meter vanaf de andere kant te vissen, en dat bracht bij hem wel vis aan de haak.  Adrie had ook een paar visjes toen Appie hem ook het advies gaf om meer verder weg te vissen, wat ook bij hem meer vis bracht.  Tonnie had inmiddels ook wat vis, maar diep en niet eens zo heel diep in zijn hart is hij geen fan van de feeder, maar zweert hij bij de vaste stok al dan niet met korfje. Inmiddels ving Piet onverstoorbaar door en ook Chris ving volgens eigen zeggen er één per uur. Appie en Edwin waren deze middag de lopers en brachten her en der aan de deelnemers wat informatie over het verloop van de wedstrijd. Om 14.45.u. vond Piet het mooi deze middag en toeterde af waarna men gelukkig de boel droog kon inpakken, omdat anders dan het weerbericht , voorspelde het de hele wedstrijd droog was gebleven.  Bennie en Piet namen het wegen en tellen weer voor hun rekening en als winnaar kwam uit de bus Piet met 1.950 gr. 2e werd Appie met 750 gr. en Edwin doet het met 50 gr. minder als Appie nl. 700 gr. en werd hiermee 3e. Wat de aantallen betreft: Piet op nummer 1 met 32 stuks, Appie met 12 op nummer 2, en Adrie en Edwin gaan allebei voor plek 3 met 10 stuks.  Zaterdag 5 maart de laatste wedstrijd en die wordt gevist ook weer in de Oude IJssel en dan bij de gemeente weg te Doesburg. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.