Piet Kaal wint de 55+ wedstrijd

Woensdag, 20 juli 2016

Op een snikhete dinsdag de 19e juli werd de inhaal wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij Hoog-Keppel van de 55+ competitie. 16 man vertrokken naar hun gelote stek om 10.45.u. en al heel snel stonden de paraplu's overheid. Dick, als vaste toeteraar blies om 12.30.u het beginsignaal en de wedstrijd kon beginnen.  Met in ons achterhoofd de zeer matige vangst van vorige week, hoopte wij nu toch op een wat beter resultaat.  Helaas werd al heel snel duidelijk, dat het een herhaling van zetten zou worden, en als er al wat gevangen werd was het een grondeltje.  Piet die met de vaste stok en korf viste, kon  zowaar na een half uur een halfwas in zijn leefnet laten glijden, en Bennie die ook in vak B zat had wat kleine voorntjes. Tonnie kwam langs met de informatie over vak A en daar werd je ook niet vrolijk van, sporadisch een klein voorntje en grondels. Het bleef voor iedereen sabbelen om een vis(je) te vangen. Piet was overgeschakeld op de dobber en een mooie baars was zijn deel, maar daar bleef het ook bij. Bennie moest Harrie Wesselink assisteren om zijn vis tuig te redden en het had resultaat want hij ving een voorn. De beide Gerritten zaten naast elkaar, maar deze naamtweeling kon vanmiddag ook geen potten breken. Kortom een zeer teleurstellende wedstrijd, maar zoals altijd was er een winnaar in de persoon van Piet met 530 gr. Bennie op plek 2 met 100 gr minder 430 gr., en Henk Baneman in vak A kon de 3e plaats op zijn conto schrijven met 380 gr. Volgende week toch maar weer proberen in de hoop dat.................   Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijd.