Piet Kaal wint de Grondel-wintercup-wedstrijd

Zondag, 6 november 2016

Zaterdag 5 november werd de 4e wintercup-wedstrijd gevist op de kribben bij Stockhorst in de Oude IJssel. 10 man stonden klaar om met elkaar de strijd aan te gaan, en na de loting van de steknummers en niet te vergeten de rookworst die ditmaal Appie meenam naar Spankeren, zochten de deelnemers hun gelote krib op. De meeste namen 3 of 4 deeltjes om vlak aan de kant de grondels te vangen voor de punten. Alleen Adrie nam de feeder om net als vorige week te hopen op een platte. Van meet af aan werd het duidelijk dat het weer een wedstrijd zou worden van grondels, slechts 2 man wisten echte vis(jes) te vangen nl. Chris en Edwin. Appie en Tonnie probeerde het nog met de vaste stok met korfje, maar dat werd het ook niet, dus namen zij ook weer de korte stok. Heel gauw maar vergeten dus deze wedstrijd, en na het eindsignaal konden Bennie en Piet aan het tellen en wegen beginnen, waarbij de weegschaal het niet te zwaar te verduren kreeg, en kwam Piet als winnaar uit de bus met een gewicht van 530 gr. 2e werd Appie met 350 gr. en Tonnie pakt plek 3 met 250 gr.  Wat de aantallen betreft: Piet op de 1e plaats met 84 stuks, gevolgd door Appie met 43, en Tonnie sluit dit rijtje op plek 3 met 39 stuks. Volgende week strijken wij neer bij de Mulrabrug (waar Chris nu al naar uitkijkt) en hopen dan eens dat iedereen echte vis gaat vangen. Voor de uitslag en tussen stand verwijzen wij U naar de wintercup