Piet Kaal pakt opnieuw de winter-cup winst.

Zaterdag, 12 november 2016

Vandaag 12 november werd de 5e wintercup-wedstrijd gevist, en ditmaal in de Oude IJssel bij de Mulra-brug te Hoog-Keppel.,Koning Winter had de afgelopen nacht de eerste koude speldenprik  uitgedeeld, en dat is voor de visvangst in de Oude IJssel geen goed teken, maar desondanks stonden er 10 man klaar om zijn ongelijk te bewijzen. Er werd weer zoals gebruikelijk in 2 vakken gevist en na de loting verdween de rookworst in de koffer van Edwin, en zochten wij onze plekken op. Iedereen begon met de vaste stok en werden zo hier en daar ook de feeders klaar gemaakt. Na de begin toeter hoopte iedereen eerst wat klein spul (lees grondels) te vangen voor de punten, maar het was meteen duidelijk vanaf het begin dat ook dat zeer moeizaam ging. Chris en Piet gingen wel voortvarend van start met het vangen van dat wateronkruid, Piet ving zelfs aan de kant wat voorntjes, maar dat ging hem niet hard genoeg, en nam de feeder wat na 5 minuten hem een fraaie halfwas opleverde, met daarna nog 2 voorns en een schele. Gerrit en Tonnie kwamen wat polshoogte nemen, en werden er niet vrolijk van. Om een lang vis verhaal heel kort te houden het was gewoon slecht. Alleen Edwin ving nog een voorn en voor de rest was het allemaal grondels-time. Toen de wedstrijd om 15.00.u. werd afgeblazen waren Bennie en Piet gauw klaar het was nl. meer tellen dan wegen, en op nummer 1 eindigde Piet met 650 gr. 2e Edwin met 180 gr. en Bennie werd 3e met 70 gr.  De aantallen dan: 1 Piet met 13 stuks, 2e Bennie met 7, en Chris eindigde als 3e met 6 stuks. Volgende week zitten wij bij het viaduct wat doorgaat voor het betere stuk, dus wij laten ons verrassen.  Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup