Adrie Booij winnaar van de 6e wintercup

Zaterdag, 19 november 2016

Zaterdag 19 november werd de 6 wedstrijd om de wintercup gevist . Ditmaal bij het viaduct te Doesburg in de Oude IJssel, was het vorige week nog een echte grondels-wedstrijd, nu zouden wij wel eens verrast willen worden met iets anders dan die verrekte grondels, Na de loting en de rookworst die richting Leuvenheim ging, werden de plekken opgezocht, en om in deze tijd te blijven , vol verwachting klopte ons hart wie de vis krijgt en wie de gard. Met een stevige wind op kop werd om 12.00.u. begonnen, en de vaste stokken en de feeders kwamen in aktie, en er werd afgetast wat het beste wapen deze wedstrijd zou worden. De meeste kozen toch voor de vaste stok, en die hadden het goed want daar werden de meeste voorn(tjes) aan gevangen. Eindelijk dus weer wat echte vis, en er werden relatief weinig van die ondingen gevangen. Adrie wist een uit zijn krachten gegroeide halfwas te vangen en deed heel goede zaken, Edwin pakte ook een halfwas, en Bennie had wel een REUZE grondel. Chris deed wat van hem verlangd werd, en viste een keurig netje bij elkaar. Tonnie Werkman liet met zijn oude liefde, de vaste stok, heel goed zien hoe je vissen moet. De snoeken hielden zich gedeisd, en daar had niemand last van. Appie had deze wedstrijd een voorliefde voor Schelen possen, en Piet had sinds lange tijd weer eens wat baarsjes. Al met al toch een wedstrijd dat er weer eens wat gewone vis werd gevangen, en toen om 15.00.u. de wedstrijd werd afgeblazen konden Bennie en Piet aan het weeg en telwerk beginnen, wat resulteerde in de 1e plaats voor Adrie met 1.100 gr., 2e Tonnie Werkman met 760 gr. en Bennie op plek 3 met 450 gr.  De eerste plaats voor de aantallen was voor Tonnie met 41 stuks, de 2e plek voor Bennie met 38 stuks, en Chris sluit deze rij met 33 stuks op de 3e plaats. Volgende wedstrijd zitten wij bij het molentje te Laag Keppel op de 26 ste november. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.