Geert Kroon en Bennie Oortgiesen winnen Kermis-Koppel wedstrijd

Maandag, 28 augustus 2017

Om half zeven stonden 6 deelnemers vol ongeduld in de mist te wachten op welk nummer en met wie moest worden gevist.
Op no 1 kwamen Eef en Appie, no 2 was voor Bennie en Geert en de andere kopplaats werd ingenomen door Ton en Gerrit.
Vanaf het begin werden er al wat voorntjes en bliekjes gevangen, maar de grote vissen lieten nog even op zich wachten.
Na een uur ongeveer wist Bennie de eerste “platte” in het net te krijgen en Geert volgde dit voorbeeld even later. Iedereen verwachtte dat de brasems nu echt zouden komen, maar behalve door Eef werd er verder geen meer gevangen.
Je zou denken dat het voortdurend geklets van Geert de vis zou verjagen, maar dat bleek niet het geval, want vooral Bennie bleef geregeld kleine vis vangen.
Gerrit, die afgelopen week tijdens zijn training talrijke brasems ving begon samen met Ton met hoge verwachtingen aan de wedstrijd, maar helaas werden die verwachtingen niet waargemaakt. Nog voor het wegen hadden ze, volkomen gedesillusioneerd hun schamele vangst weer de vrijheid gegeven.
De Uitslag:
1. Geert Kroon - Bennie Oortgiesen              4700 gram