Toon Wassink winnaar eerste wintercup

Zaterdag, 14 oktober 2017

Zaterdag 14 oktober werd de 1e wintercup wedstrijd van het seizoen 2017/2018 gevist in de Oude IJssel bij het molentje te Laag-Keppel. 14 deelnemers hebben zich hier voor ingeschreven, maar door omstandigheden begonnen wij vandaag met 12 man. Piet heette ieder welkom en sprak de hoop uit voor een mooie competitie met goede vangsten in een goede sfeer. Het heet wintercup-competitie maar vandaag noemen wij het een echte zomer wedstrijd met prachtig weer en veel zon. De rookworst ging vandaag naar Wim Wessels, en na de loting zocht ieder zijn stek op. De berichten waren in dit deel van de Oude IJssel niet best en alle materiaal werd uit de foudralen gehaald van feeders tot pickers en 11.5 mtr. stokken tot 3 of 4 deeltjes. Na het beginsein om 12.00.u. begon Piet met verve en ving met 3 deeltjes aan de kant een paar voorntjes. Bennie en Chris hadden allebei de 11.5 mtr stok in gezet maar zonder meteen resultaat te zien.Gerrit Evers ving een paar grondels en zette de picker in om te kijken of daar de iets grotere te vangen waren. Chris ging over naar 3 deeltjes en ving een grondel en later ook wat voorntjes.  Ook Bennie was van de nul af met het vangen van een baarsje. Piet ging lekker door met het vangen van voorntjes en ook grondels vlak aan de kant. Wim Wessels verloor zijn evenwicht en knalde op zijn hengel wat hem een deel kostte, maar gelukkig had hij wel vis. Bennie had de plek gevonden en ving nog wat baarsjes.  Appie ving een kwartier voor het einde zijn eerste voorn, en hij had al een grondel. Toon Wassink deed het in vak A goed met wat betere voorns en baars. Gerrit Wensink had in plaats van vis zijn eigen vinger te pakken wat hem wel de vis kostte. Om 15.00.u. werd de wedstrijd afgeblazen en konden Bennie en Piet de balans opmaken met wegen en tellen. De winnaar van vandaag was Toon Wassink met 490 gr.  2e Piet met 450 gr. en op de 3e plaats  Chris met 360 gr.  Wat de gevangen aantallen betreft:  Op plek 1  Piet met 33 stuks  2e Wim Wessels met 16 stuks en Toon Wassink sluit deze rij met 9 stuks.. Al met al nog geen geweldige vangsten, maar volgende week zitten wij bij het viaduct te Doesburg en als wij de berichten mogen geloven wordt er daar goed gevangen maar............het is een oude wijsheid vis kan zwemmen!! Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup