Tonnie Werkman wint de 2e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 21 oktober 2017

Zaterdag 21 oktober werd de 2e wedstrijd gevist van de 10 in totaal om de wintercup 2017/2018. Hadden wij vorige week nog prachtig weer tijdens de wedstrijd vandaag was dat anders met een stevige wind recht op kop maar de verwachte regen bleef gelukkig uit. Het parcour was vandaag in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. 13 man hadden zich verzameld tijdens de loting van de steknummers en de rookworst waarbij Edwin Corbeek de gelukkige was en één dezer dagen aan de zuur of boerenkool mag. De berichten over dit stuk van de Oude IJssel wat de vangsten betrof waren goed te noemen de laatste dagen, maar geen dag is hetzelfde en het moest dus vandaag blijken. Om 12.00.u. werd het beginsein gegeven en het merendeel van de mannen koos voor de vaste stok en een enkeling voor de feeder. Door de stevige wind op kop was het moeilijk om de dobber op de juiste plek te houden maar was die eenmaal gevonden werd er van meet af aan goed vis gevangen waarbij de voorns de boventoon voerde en ook de baarzen lieten zich vangen, terwijl er sporadisch een grondel werd gevangen wat door iedereen als een verademing werd ervaren. Doordat iedereen druk bezig was met het vangen van vis werd er bijna of helemaal niet gelopen en bleef iedereen mooi zitten. Gerrit Wensink die als verstokt feedervisser op kop zat had een mooi netje vis ter weeg en telling aan te bieden, ook Good old Harry Brunt deed hetzelfde evenals de nestor Jaap Draaijer. Edwin liet zich vanmiddag van zijn beste kant zien met ook een fraaie vangst evenals Chris die een prachtige baars erbij ving. Maar de absolute uitblinker deze middag was Tonnie Werkman die het vangen van voorns tot een kunst verheven heeft.  Piet had duidelijk vandaag zijn dag niet en was meer bezig met snoeren verwisselen wegens vastzitten dan met het vangen van vis. Toon had voor de feeder gekozen maar had achteraf spijt dat hij niet van het begin af voor de vaste stok had genomen, terwijl Willem bijna op het einde een platte verspeelde. Het einde was om 15.00.u.en de hengels werden binnen gehaald en Bennie en Piet konden aan de schone taak van wegen en tellen beginnen, en natuurlijk komt er dan een uitslag en die is op 1e plaats Tonnie met een totaal gevangen gewicht van 3.350 gr. 2e plaats Edwin met 3.010 gr, en Chris eindigt op plek 3 met 2.560 gr.. Wat de gevangen aantallen betreft wederom Tonnie op plek 1 met 67 stuks Chris met 49 op plek 2 en Bennie met 48 op de 3e plaats Er is vandaag in totaal 19.590 gr. gevangen wat een mooi resultaat genoemd mag worden. Voor de uitslag en tussen stand verwijzen wij U naar de wintercup.  Volgende week zitten wij aan het zelfde stuk van de Oude IJssel maar dan bij de Koppelweg (Gemeentewerf) en hopen weer op een fraaie vangst.