Tonnie Werkman pakt ook de 3e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 28 oktober 2017

Zaterdag 21 oktober stond de 3e wintercup-wedstrijd op het programma en werd gevist in de Oude IJssel bij de Gemeente werf aan de Koppelweg.te Doesburg. Meteen bij aankomst aan de boorden van de Oude IJssel viel de harde en koude Zuidwesten wind op. Evenals vorige week hadden wij hem weer schuin van voren en zou het vissen met de 11.5.mtr stok voor problemen kunnen zorgen. Na de loting van de steknummers, en niet te vergeten de rookworst die deze week naar huize Werkman gaat, werden de droomplekken opgezocht. Toon Wassink had hier afgelopen donderdag gevist en kon na afloop tevreden over zijn vangst wezen, maar ja Toon dan heb je waarschijnlijk er alleen gezeten en nu met de mede visbroeders, en je weet vangsten uit het verleden zijn geen.....vul maar in ! Vooraf aan de wedstrijd werd er druk gepraat welk wapen er zou worden ingezet, maar de meeste kozen toch maar voor wat kortere delen van de vaste stok . Piet begon met 3 deeltjes vlak aan de kant om eerst maar aan de punten te komen wat geen slechte keus was want de baarsjes,voorntjes grondels en roof bleitjes waren zijn deel. Gerrit Wensink ving de eerste voorns aan de feeder wat Tonnie ook deed overschakelen naar dit wapen en ving ook wat baarsjes en later ook de voorns. Ook Piet bleef niet achter en nam ook de zwaaistok (term van Bennie) en ving ook de voorns en baars(jes)  Jaap op kop in vak A kon de vis niet aan de praat krijgen evenals Adrie en Harry. Edwin die in vak B zat kwam met de informatie dat er in dat vak weinig vis werd gevangen en dan was het ook vaak nog klein spul. Allen Chris deed wat van hem verwacht werd en ving een paar mooie voorns, en Bennie deed mee met zijn grondels. Ook in dat vak brachten de feeders niet de vangsten waar men op gehoopt had. Wat een verschil met de vangsten van vorige week maar ja dat is ook vissen. Ook Willem die op kop zat in vak B kon er niet zijn voordeel meedoen, evenals Toon die nu min of meer teleur gesteld was in zijn vangst maar Toon er komen nog 7 wedstrijden!  Tonnie en Piet die naast elkaar zaten in hetzelfde vak kregen allebei 1 minuut voor het einde een beste klap op hun top van hun feeder en Tonnie die naar eigen zeggen te hard aansloeg verspeelde de vis, en Piet die te snel binnen draaide en ook zijn vis verspeelde omdat het bijna tijd was. Daar ging hun bonus vis!! Maar toen was het ook wel tijd om deze 3e wedstrijd af te blazen wat eigenlijk niemand speet gezien de harde wind. Bennie en Piet namen hun taak op zich om te wegen en te meten en te noteren voor de eindstand en die was er en wel als volg: Tonnie op nr. 1 met 900 gr. Chris op 2 met 760 gr. en Piet liet de 3e plek noteren met 650 gr. Wat de aantallen betreft,  Bennie telde er bij Piet 33 stuks bij Tonnie 20 en bij Chris 19 dat waren de top 3 met de aantallen. Volgende week strijken wij neer op de kribben bij Stockhorst ook weer in de Oude IJssel voor de 4e wintercup. Voor de uitslagen en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup