Piet Kaal wint de 4e wedstrijd om de wintercup

Zaterdag, 4 november 2017

Zaterdag 4 november werd de 4e wedstrijd gevist van de 10  om de wintercup editie 2017/2018. Ditmaal was het parcours uitgeschreven op de kribben bij Stockhorst  gem. Doetinchem. 11 man stonden klaar om 11.15. u. voor de alles bepalende loting en niet te vergeten de onmisbare rookworst. Eef die vandaag weer in ons midden meedeed viel gelijk in de rookworst, en de lucht van zuur en/of boerenkool zullen de mensen in Leuvenheim eerdaags ruiken. Maar goed er moest vandaag gevist worden en met mooi herfstweer werd er om 12.00.u begonnen, en iedereen nam de vaste stok vanaf het begin, hetzij op 11.5. meter of een paar deeltjes. Dat er op dit stuk van de Oude IJssel veel grondels zitten is bekend, dus feederen heeft weinig zin, je moet eerst aan de punten zien te komen. Dat is een regel die Piet hanteert eerst punten pakken en dan zien wij wel.  Nu om kort te gaan de grondels werden  vandaag in grote getale gevangen, met hier en daar een enkel voorntje en wat baarsjes. Alleen Eef wist een mooie maatse baars te vangen. De beide kop plekken waar resp. Toon en Edwin zaten wisten hun plek niet uit te buiten. Iedereen, behalve Harry, bleef op zijn plek zitten want elk visje (lees grondels) telde. Maar dank zij Harry zijpelde er toch wat informatie binnen en dat was over het algemeen niet best wat de vangsten betrof. Gerrit opperde om van de Oude IJssel een snelweg te maken, toegegeven de vangsten waren zeker op dit stuk niet best, maar dat plan is wel heel erg drastisch Gerrit. Maar je hebt zeker medestanders!  En toen werd het toch 15.00.u. en kon Piet de wedstrijd afblazen, en konden Bennie en Piet in de inmiddels gestaag neervallende regen de grondel balans opmaken, wat het volgende beeld laat zien, op plek 1 Piet met 750 gr. Bennie volgt hem op de 2e plaats met 570 gr. en Toon sluit dit rijtje met 550 gr.. En dan de gevangen aantallen: Piet 86 stuks, Bennie 51 stuks en Toon en Jaap 43 stuks. Volgende wedstrijd zaterdag 11 november ook weer in de Oude IJssel t.o. het molentje bij Laag-Keppel. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.