Piet Kaal wint ook de 4e winter-cup wedstrijd

Zondag, 4 november 2018

zaterdag 3 november werd de 4e wintercup-wedstrijd gevist op het bekende traject in de Oude IJssel bij viaduct te Doesburg, 12 man stonden klaar voor de loting van de steknummers, de eieren (ingebracht door Eef) en de bekende rookworst. Het had de afgelopen nacht iets gevroren wat de stemming t.a.v. de verwachtte vangsten er niet beter op maakte. Een paar man kozen direkt voor de feeder, en een 2 tal voor de vaste stok met korfje, en de resterende manschappen voor de vaste stok, het zij kort of lang. Na het beginsignaal was het afwachten wie de score zou openen, en inderdaad het waren weer de grondels die bij een enkeling de dobbers in beweging zetten en ondergingen. Maar het waren maar weinigen die dit geluk hadden, want wij mogen echt wel van geluk spreken want met vissen had dit echt niets te maken. Ieder van de mannen had bewezen dat ze echt wel konden vissen, maar vanmiddag was het echt dramatisch. Af en toe leek het wel een wandelclub, om wat informatie bij elkaar los te peuteren, maar helaas slecht de helft van de deelnemers heeft wat gevangen, en dan nog mondjes maat in de vorm van grondels.Piet ving vlak aan de kant wat grondels en een baars, en later gooide hij de picker in en ving nog 2 baarzen evenals Chris die vlak voor het einde ook nog een baarsje ving. Dus er werden 4 echte vissen gevangen en de rest waren grondels. Dramatisch!!!  Iedereen was blij dat Piet om 15.00.u. de wedstrijd afblies, en kon hij met Bennie en de grondels weegschaal aan de gang, wat resulteerde in ,op de 1e plaats Piet met 340 gr. 2e plek Eef met 110 gr. en Chris noteerde de 3e plaats met 100 gr. Zoals gezegd slechts de helft had wat gevangen en dat was in totaal 630 gr. Gauw vergeten dus, en volgende week maar hopen op iets betere resultaten. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.