Piet Kaal wint ook de voorlaatste winter-cup wedstrijd

Zaterdag, 17 november 2018

Zaterdag 17 november werd de voorlaatste wedstrijd gevist van de wintercup-wedstrijden. Vorige week waren de vangsten op een diepte punt beland, en dat was de voornaamste reden dat wij vandaag uit weken naar de kribben bij Stockhorst ook in de Oude IJssel. Van de week hadden er 3 man gezeten en hadden redelijk aan grondels en ook wat baarzen gevangen, dus hoop doet leven en vandaar deze beslissing. !3 man de voltallige bezetting stond klaar voor de loting van de nummers en Edwin ging met de rookworst naar huis en Piet kan de hele week uitsmijters eten want die was de gelukkige met het doosje eieren gesponsord door Eef. De afgelopen nacht had het ong. 2 graden gevroren en met een straffe oostenwind schuin op kop, maar wel met een uitbundig schijnende zon, blies Piet om 12.00.u. de wedstrijd aan. De meeste hadden nu het spelletje door om kort bij de kant met een paar deeltjes op zoek naar de grondels te gaan.Sommigen gingen voortvarend van start en werden er van die grote zwarte grondels gevangen, bij andere was het in het begin juist rustig en kwamen de aanbeten later in de wedstrijd. Edwin had helemaal op de baarzen gegokt, hij bracht geknipte pieren viste er mee maar het bracht hem niet het gewenste resultaat. Bennie had na veel materiaal pech een beste platte ???? er aan vlak aan de kant maar verspeelde hem, dat was dan wel de bonus vis van de wedstrijd geweest!  Gerrit Wensink bleef ook vanmiddag de feeder trouw en ving er grondels aan en niet helaas de gewenste vis, zoals baars en platte.Ben Hunting bleek vanmiddag een goede leerling en bracht het geleerde in de praktijk wat hem de vak overwinning opleverde. Adrie die op kop van de wedstrijd zat kon ook vanmiddag het genoegen smaken dat zijn dobber meerdere malen onderging. Chris had vanmiddag een iets wat mindere vis dag, het eerste uur ving hij heel weinig, Piet daar in tegen ging van meet af aan weer goed en ving voornamelijk in het begin de grotere grondels. Jaap kon ook grondels vangen, en bood ze zowaar in zijn leefnet aan. Voor een goede hoorder vanmiddag klonken er flarden muziek vanuit richting Doetinchem, daar werd de Sint en zijn ZWARTE PIETEN ingehaald. Er werd heel weinig door de deelnemers gelopen vanmiddag om bij deez en gene wat informatie los te peuteren, en dat was op zich al een goed teken. Dan werd er nl. gevangen !! Mocht de Sint en zijn gevolg zijn ingehaald, toen Piet om 15.00.u de wedstrijd afblies konden ook de netten worden ingehaald!!  Het was van de organisatie een goede keus geweest om hier aan de boorden van de Oude IJssel neer te strijken want  er was niemand van de deelnemers met een 0!  Al werd er geen baars of voorn(tje) gevangen iedereen kon wat ter weging aanbieden, toen Bennie en Piet de mannen langs ging om de vis balans op te maken, en die luidde:  Op 1e plaats Piet met 670 gr. op plek 2 Ben Hunting met 510 gr.en Gerrit Evers sluit dit rijtje met 340 gr. Volgende week alweer de laatste wedstrijd van de winter, of moeten wij zeggen herfst competitie.? Volgende week zitten wij weer op de kribben, en de prijsuitreiking is een week later in het clubgebouw van 10.00.u tot 12.00.u  Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup