Piet Kaal winnaar finale wedstrijd winter-cup competitie

Zaterdag, 24 november 2018

Zaterdag 24 november werd al weer de 7e en laatste wedstrijd om de winter-cup gevist op de kribben bij Stockhorst in de oude IJssel nabij Doetinchem. Vorige week werd er door iedereen gevangen en dat was de reden dat wij de laatste wedstrijd hier werd gehouden. De weers verwachting was niet goed er werd voorspeld waterkoud en oosten wind, wat nooit goed is voor de vangst, maar wij moesten het er mee doen. De loting was om 12.00.u. en voor de 3e keer trok Ben Hunting het winnende nummer voor de rookworst zodat zijn vrouw alweer aan de stamppot kokerij mag. En daar was het wel weer voor! 10 man deden er vandaag mee, en nadat iedereen zijn stek had opgebouwd werd er door Piet op de toeter geblazen, en kon de vis worden binnen gehaald, al dan niet met 3 of 4 deeltjes of meer. De feeders bleven nog op de kant liggen want de ervaringen daarmee waren en zijn niet best. Al heel snel bleek het een taaie wedstrijd te worden . Heel voorzichtig werden de eerste grondels gevangen, en dat waren echte mini dingen met hier en daar een uitschieter wat grote betrof. Bennie en Piet hadden een kop plek en hoopte er hun voordeel ermee te doen, wat Piet betrof hij pakte meteen weer wat grondels maar lang niet zo snel van wat hij gewend was. Wel had hij het geluk een voorntje te vangen, en later in de wedstrijd nog één, en dat op ongeveer een meter uit de kant! Bij Bennie kwamen ze wat later op gang , en Edwin had de pech veelvuldig vast te zitten. Ook Tonnie had start problemen, terwijl Gerrit iets later wel op stoom kwam. Ook Eef die altijd goed mee kwam had het vanmiddag moeilijk, evenals Adrie die het niet lukte er één aan de haak te krijgen, maar later tot zijn opluchting ving hij er één en was van de nul af!.Ben Hunting had vorige week goed opgelet en zette deze middag de opgaande lijn door al liep hij veel tegen de grond en dacht beet te hebben (geintje) Chris had het ook moeilijk en pakte op een gegeven moment de feeder wat hem uiteindelijk niks bracht., dus weer terug naar de vaste stok .Good old Jaap.pakte ook weer zijn grondels en zijn schepnet fungeerde als leefnet. Het was duidelijk dat de Sint ons niet goed gezind was om voor een goed gevuld leefnet te zorgen, en moesten er mee doen wat wij hadden toen de wedstrijd om 15.00.u. werd afgeblazen. Bennie en Piet gingen op weg naar de deelnemers om met de grondel-schaal te wegen wat de mannen uit hun leefnet aanboden, en dat was bar weinig, Winnaar vanmiddag Piet met de schamele 150 gr. gevolgd door Ben H. met 100 gr. en Bennie O sluit dit rijtje met 70 gr. Dat was de eindstand van vanmiddag en omdat dit de laatste wedstrijd was van de winter-competitie is ook de eindstand bekend. Kampioen 2018 Piet met 125 punten, zilver is voor Eef met 121 punten en Chris gaat met brons de geschiedenis in met 120 punten. Al met al een zeer teleurstellende competitie wat de vangsten betreft, niet het moreel, al werd er uiteraard het nodige gezegd over de vangsten. De organisatie gaat zich beraden over het vervolg van de wintercompetitie en gaat kijken naar mogelijke alternatieve locaties. Volgende week zaterdag is de prijsuitreiking in het clubgebouw van 10.00.u tot 12.00.u. Voor de einduitslag verwijzen wij U naar de winter-cup