DOE-dag aan de Hank

Zaterdag, 14 september 2013

Takkenweer om takken op te ruimen !!!! Op de DOEdag regende het pijpenstelen, ondanks dat hebben een aantal bikkels toch de visplaatsen prima bereikbaar gemaakt.

De laatste weken stralend zomerweer met hoge temperaturen, en dus een Hank die behoorlijk laag ging staan zodat men onderlangs naar het water kon. Dit was een uitgelezen periode om een DOE-dag te plannen om de wilgen te snoeien en het gras naar de visstekken te maaien. Zo gezegd en dus zo gedaan! Zaterdag 14 september werd geprikt, en een oproep zowel mondeling als via de site van de Karper om zoveel mogelijk vrijwilligers die dag bij elkaar te krijgen, resulteerde in slechts 6 man!!! Uitgerekend die dag kwam de regen met bakken naar beneden! Om 8.30 uur kwamen Herman, Harm, Bennie, Niels ,Fred P. en Piet bij het clubgebouw samen om de werkzaamheden te bespreken, en werd de beslissing genomen om toch ondanks het slechte weer aan de gang te gaan. Gerrit zou die dag voor de koffie zorgen aan de Hank. Met de 2 bosmaaiers werden de plekken naar de visstekken gemaaid, en met takkenscharen en kettingzaag werden de dikkere takken gesnoeid. Niels had zijn oude trekker van stal gehaald en met een aanhangwagen erachter werden de takken afgevoerd. 8 wagens vol! De plekken die genummerd zijn, zijn nu schoon. Bewust zijn er wilgen blijven staan, zodat men met harde wind beschut zit. Om 14.00 uur was de klus geklaard, en waren wij zowel van binnen als van buiten doornat. Na afloop had Gerrit voor ons in het clubgebouw eten gehaald, en werden de werkzaamheden nog doorgenomen onder het genot van een drankje. Ondanks het slechte weer konden wij toch terug zien op een geslaagde DOE-dag, en zullen bij de meeste van ons morgen de spieren wel behoorlijk opspelen. Jan kwam nog langs aan de Hank en heeft wat foto's gemaakt die hier op de site te zien zijn. Namens de watercommissie worden de zes BIKKELS van harte bedankt!!