Bennie Oortgiesen wint 4e wintercupwedstrijd

Zondag, 3 november 2013

Op zaterdag 2 november werd de 4e wintercup wedstrijd gevist in de Oude IJssel tegenover het molentje in Laag-Keppel. Goed visweer met de wind in de rug en een mooi stroompje. In het begin van de week hadden  4 deelnemers van de wintercup hier gevist en de vangsten waren goed, o.a. mooie maatse voorns bij elkaar zo'n 190 stuks. Dus dat gaf hoop voor vandaag! Toen om 12.00.uur het startsein werd gegeven werd er in het eerste gedeelte al snel een visje gevangen, d.w.z. kleintjes. Al snel werd er door een aantal overgeschakeld op de feeder, en de resultaten werden zeker in dat vak al snel beter. Opmerkelijk was dat op het gedeelte achter de bomen de vis heel laat op gang kwam, normaliter zijn dit de beste stekken. Maar uiteindelijk wist iedereen toch vis te vangen, en toen om 15.00 uur de wedstrijd afgelopen was gingen Bennie en Piet de deelnemers af om te wegen en te tellen. En er was uiteraard een winnaar in de persoon van Bennie Oortgiesen, hij liet op de schaal een gewicht van 1100 gram afdrukken gevolgd door Piet Kaal die met 60 gram minder genoegen moest nemen, 1040 gram. Als 3e eindigde Tonnie Werkman en Jaap Draaijer die allebei 700 gram lieten afdrukken. Wat de aantallen betreft was het dit keer weer Piet Kaal die de meeste had nl. 18 stuks gevolgd door Appie Peppelman met 17 stuks. Jaap Draaijer liet er als 3e 15 tellen. Volgende week is de wedstrijd weer in de Oude IJssel ditmaal bij de Mulrabrug in Hoog-Keppel, niet het beste gedeelte maar wij laten ons verrassen!

Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.