Henk Sangers wint de 5e wintercup.

Zaterdag, 9 november 2013

Vandaag, 9 november, stond als wedstrijdwater voor de 5e wintercupwedstrijd de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel op het programma.  Nadat de nummers voor de stekken waren getrokken en Piet hoogstwaarschijnlijk van de week aan de zuurkool moet, trokken de 11 deelnemers naar hun plaatsen met in hun rug een dikke westenwind. Schreef ik vorige week dat wij ons vandaag graag wilde laten verrassen, nu dat kwam voor een deel uit. Ook deze week is er door een aantal vissers o.a. deelnemers aan de wintercup op dit stuk gevist. De vangsten waren buiten verwachting, dikke platte en grote voorns in zeer mooie aantallen. Dus de verwachtingen waren hoog gespannen, maar ja, resultaten uit het verleden zijn ook hier geen garantie voor de toekomst!  Over het hele parcours waren de vangsten zeer wisselvallig, waarbij de dikke wind ook de mensen met de vaste stok parten speelde. Maar in vak B en over de hele wedstrijd  was Henk Sangers de winnaar met 1700 gr, 1 platte was voor hem genoeg om er met de volle winst van 25 punten van door te gaan. Tonnie Werkman was een goede 2e met 1550 gr, gevolgd door Piet Kaal met 920 gr.  Van de aantallen liet Piet Kaal zich weer van zijn beste "vissers" kant zien om opnieuw als 1e te eindigen en liet er door Bennie 19 tellen, Gerrit Evers zat daar vlak achter met 15 stuks, en Jaap Draaijer tekende voor 7 stuks. Al met al een zeer wisselende wedstrijd. Volgende week gaan wij het opnieuw proberen weer in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg.

Voor de volledige uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.