Tonnie Werkman wint de 6e wintercup

Zaterdag, 16 november 2013

Op zaterdag 16 november hielden de deelnemers van de wintercup van H.V. de Karper alweer hun 6e wedstrijd. Om 11.15.uur werden de steknummers getrokken, bij het viaduct in Doesburg, en de 12 "wintercuppers" namen hun gekozen plaatsen in en maakte zich klaar voor de wedstrijd. Dit gedeelte van de Oude IJssel geld als één van de betere stukken en de hoop was dan ook gerechtvaardigd, zeker gezien de vangstberichten van de afgelopen dagen, dat wij vandaag allemaal een goede uitslag mochten verwachten. Toen Piet om exact 12.00.uur in een dikke mist het startsein gaf, bleek al binnen redelijk korte tijd dat de vis goed aanwezig was en zich ook liet vangen. Er werd gevist met de feeder en ook de vaste stok bleek deze wedstrijd een geducht wapen. Duidelijk was wel dat het betere gedeelte van het parcours vak A was, en daar werd dan ook de meeste vis gevangen.  Om 15.00.uur werd het sein: "wedstrijd afgelopen" gegeven, en konden Bennie en Piet aan de bak om te wegen en te tellen. In vak A  is Tonnie Werkman duidelijk aan het terug komen en liet 2.700 gr wegen en is daarmee vakwinnaar en winnaar van de hele wedstrijd. Op de 2e plaats Edwin Corbeek met 2000 gr, en als 3e Jaap Draaijer en Bennie Oortgiesen zij waren in gewicht allebei gelijk en lieten 1900 gr. noteren.  Van de aantallen was Chris Hofman nr. 1 met 37 stuks, terwijl Jaap Draaijer en Tonnie Werkman er allebei 32 lieten tellen,  Bennie Oortgiesen nam er met 1 minder genoegen nl. 31.  Vanaf nu worden de wedstrijden om de 14 dagen gehouden en de volgende wedstrijd is op 30 november ook weer in de Oude IJssel t.o.het molentje van Laag-Keppel

Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup

.