Piet Kaal winnaar van de 7e wintercup-wedstrijd

Zondag, 1 december 2013

Op zaterdag 30 november hielden de deelnemers van de wintercup-competitie hun 7e wedstrijd, met nog 6 wedstrijden te gaan zijn zij dus al over de helft. Het decor van deze wedstrijd speelde zich af aan de Oude IJssel tegenover het molentje bij Laag-Keppel. Dit gedeelte van de Oude IJssel staat toch wel te boek als één van de betere stukken, en de deelnemers hoopte dan ook aan het begin van de wedstrijd dat, ondanks de noordwestenwind op kop, de verwachting uit zou komen. Om 11.15.uur werden de nummers getrokken op het parkeerterrein en Henk Sangers valt van de week met zijn neus in de zuurkool!  Nadat iedereen zijn stek had opgebouwd en werkelijk alles uit de foedralen had gehaald, gaf Piet om 12.00.uur het startsein en kon de wedstrijd beginnen. Het merendeel van de deelnemers verkoos toch de feeder  wat achteraf de juiste keuze bleek te zijn. Na een half uur begon Appie wat mensen af te lopen om te vragen of er al wat gevangen was, in vak B bleek dat alleen Piet een schel pos gevangen had, en toen Appie terug ging naar zijn stek zag hij de top van zijn feeder aardig te keer gaan en bleek dat een beste winde zichzelf gehaakt had. Dit was trouwens niet de eerste keer dat hij op deze manier een vis wist te vangen! Verder in de wedstrijd begonnen uit vak A wat deelnemers te "buurten" wat meestal geen goed teken is en inderdaad bleken de vangsten in vak A zonder meer slecht. (vak A is gerekend vanaf de parkeerplaats)  Toen om 15.00.uur het sein afgelopen werd gegeven was dat voor de meeste een verademing, en konden zij hun stek opruimen. Voor Bennie en Piet begon het mooie werk van wegen en tellen, en Piet zijn vangst was het eerst aan de beurt omdat hij op kop zat van vak B. Meteen was duidelijk dat hij er vandaag met de volle winst van door zou gaan met een gewicht van 2.500gr. .Op de 2e plaats Appie met een gewicht van 1.240 gr. en Henk liet 1.200 gr. wegen. Wat de aantallen betreft liet Piet er 10 tellen, Chris 6 en Appi, Edwin en Henk alle drie  3 vissen.  Met nog 1 wedstrijd te gaan in 2013, op 14 december ook weer in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg, hopen wij nog een mooi netje vis te vangen. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.