Piet Kaal wint ook de 8e wintercup

Zondag, 15 december 2013

De 8e wintercup-wedstrijd op zaterdag14 december voor leden van Hengelaarsvereniging de Karper uit Brummen werd gehouden in de Oude IJssel bij het viaduct te Doesburg. Op deze terechte donkere dag voor kerstmis waar de mist over het wedstrijd water hing werden door de 11 deelnemende mannen de nummers getrokken voor hun stek. Jaap Draaijer kon de dagprijs alvast in de auto leggen, al was met dit weer een stuk warme worst niet verkeerd geweest!. Uit de berichten van afgelopen week van diverse mensen die op dit stuk gevist hadden, kon meer één conclusie getrokken worden ,nl. de grote voorns en platte waren op kerstreces. Met die wetenschap in hun achterhoofd, nadat Piet het beginsein had gegeven, werden de feeders en vaste stokken als wapens ingezet. En inderdaad al heel gauw bleek dat de voorspellingen van afgelopen week aan het uitkomen waren. Alleen heel ,heel klein spul werd er gevangen, alleen Chris Hofman bleek uit informatie die wij kregen van toeschouwers op de kant, had er goed de gang in met de mini's. Hoe er ook gevist werd, dicht aan de kant, in het midden of strak aan de overkant, de grotere vissen lieten zich niet verleiden te bijten in het "kerst" aas. Toen Piet dan ook het sein gaf dat de wedstrijd afgelopen was, slaakte menig deelnemer een zucht van verlichting. Slecht 3 man wisten een halfwas(je) te vangen en de rest alleen maar klein spul. Toen Bennie en Piet aan de weeg-en tel klus begonnen hadden zij al snel de indruk dat, dit wat het gewicht betrof, het wel eens de slechtste wedstrijd kon gaan worden. Alleen Appie, Edwin en Piet konden een halfwas vangen, met wat klein spul erbij. Maar net als vorige week was Piet Kaal nu ook de winnaar met 510 gr, gevolgd door Appie Peppelman met 400 gr, en Edwin Corbeek liet als 3e 360 gr. wegen, Wat de aantallen betreft was de absolute uitblinker Bennie Oortgiesen, met 43 stuks was dit een inhaalslag, gevolgd door Chris Hofman met 35, en Appie Peppelman werd 3e met 8 stuks. Dit was de laatste wedstrijd in 2013, en nog 5 te gaan in het nieuwe jaar. Wij beginnen dan weer op zaterdag 4 januari 2014 in de Oude IJssel bij de gemeente werf te Doesburg.  Rest ons nog een ieder fijne feestdagen toe te wensen en voor 2014 heel veel visplezier.

Voor de volledige uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup.