Henk Sangers winnaar van de 9e wintercupwedstrijd

Zaterdag, 4 januari 2014

Op deze 1e zaterdag van het nieuwe jaar, 4 januari, verzamelde de 11 deelnemende leden van de Karper zich bij de gemeentewerf te Doesburg aan de Oude IJssel voor hun alweer 9 wintercupwedstrijd. Voor aanvang van de loting vroeg Piet aan de leden om enkele ogenblikken stilte i.v.m. het overlijden van ons erelid Gert-Jan Hofman uit Eerbeek die op oudejaarsdag in de leeftijd van 82 jaar was overleden. Gert-Jan heeft tot voor 2 jaar geleden nog meegedaan met de wintercup-competitie, en ondanks zijn hoge leeftijd verzuimde hij heel weinig. Hierna trokken de leden hun nummer en na het opbouwen van hun stek gaf Piet precies om 12.00.u het startsein. De weergoden waren ons gunstig gezind, nadat gisteravond Pluvius zijn sluizen wijd open had gezet en Donar zijn donderstem had laten rollen. Wel stond er een stevige wind die schuin op kop stond en in de loop van de wedstrijd verder aanwakkerde. Wat deze wedstrijd kenmerkte was dat bij verschillende deelnemers vis werd verspeeld hetzij halverwege of vlak aan de kant, en dat waren geen kleine! Edwin,Tonnie en Piet waren hiervan de meest geplaagde, terwijl Chris het idee had dat hij een karper verspeelde. In het vak vanaf de gemeente werf werd de meeste en grootste vis gevangen, waar bij Adrie zich van zijn beste kant liet zien. Ook nu was het weer geen verrassing dat er ook veel kleine vis werd gevangen, met name mini baarsjes. Gerrit ving 2 platte vlak achter elkaar, en toen was bij hem de koek op, nadat hij gestart was met een mooie winde. Al met al een zeer wisselvallige wedstrijd, dat bleek toen om 15.00.u de wedstrijd afgelopen was. Bennie en Piet begonnen aan hun schone taak van wegen en tellen, en er kwam een winnaar uit in de persoon van Henk Sangers. Hij wist een mooi gewicht van vis aan te bieden nl. 2.450 gr. en werd daarmee 1e, vlak daarachter liet Adrie Booij 2.300 gr. wegen en nam de 2e plaats in, Gerrit Evers bezette de 3e plaats met 1.950 gr.  Wat de aantallen betreft was Adrie Booij 1e met 12 stuks, Chris Hofman en Edwin Corbeek ieder 7 stuks, en Piet Kaal liet er als 3e 6 tellen.  De volgende wedstrijd is ijs ??? en weder dienende op zaterdag 18 januari ook weer in de Oude IJssel te Laag-Keppel t.o. het molentje.

Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup