Piet Kaal wint de 10e wintercupwedstrijd

Zaterdag, 18 januari 2014

Op een, wat een lenteachtige zaterdag in januari, werd door de 12 deelnemers van de winter-cup-competitie van de Karper op de 18e van deze maand de 10e winter-cup-wedstrijd gevist. Om 11.15 u werden de steknummers uit de kokertjes getrokken op de parkeerplaats bij de brug in Laag-Keppel tegenover het molentje. Het water lag er schitterend bij met een oostenwindje en een zonnetje, ingrediënten zou je denken voor een mooie wedstrijd, temeer daar je de afgelopen dagen goede berichten over vangsten had gehoord met name van bij de sluis. Toen om 12.00 u. het beginsein werd gegeven was ieder dan ook vol goede moed. Maar........ zoals zo vaak deze competitie ook nu weer: resultaten uit het verleden, bla bla bla  Al snel begonnen er wat mensen te lopen en dat is meestal geen goed teken, ook nu weer was de feeder het ultieme wapen om de vis te verschalken en de weinige vis die er werd gevangen hing dan ook aan de feeder. Adrie Booij had echt veel pech, hij haakte een grote platte maar raakte op een of andere manier tijden het scheppen de vis kwijt, en ook het wondermiddel dat Gerrit zijn schoonzoon had meegebracht uit Engeland heeft hem niet geholpen. Piet had al snel 2 minibaarsjes, en bij Tonnie en Chris belandde een voorntje in hun leefnet. Wat gewicht betreft had Henk Sangers goede zaken kunnen doen, maar ook hij kon niets ter weging aanbieden. Joop probeerde het met de vaste stok en korf, maar ook bij hem resultaat zero. Harry Brunt verraste ons met een mooie halfwas en Piet wist er toch nog 4 mooie halfwassen uit te halen, misschien ook met een wondermiddel? Behalve Piet en Harry hadden ook Tonnie,,en Edwin een halfwas. Toen dan ook om 15.00.u de wedstrijd afgelopen was en Bennie en Piet gingen wegen en tellen waren zij er zo mee klaar. Van de 12 deelnemers hadden er 5 vis, en er was uiteindelijk toch een winnaar in de persoon van Piet Kaal met 1.600 gr, op plaats 2 Edwin Corbeek met 600 gr. en Tonnie Werkman met 440 gr. op plaats 3. Wat de aantallen betreft op nummer 1 Piet Kaal met 7, Tonnie Werkman met 3, en Chris Hofman en Edwin Corbeek allebei met 2 stuks op de 3e plek. Wat de gevangen vis betreft deze wedstrijd een absoluut dieptepunt. Maar wij zijn er weer vol goede moed bij op zaterdag 1 februari, en dan in de Oude IJssel bij het viaduct.   Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de wintercup