Chris Hofman wint de 11e wintercup

Zaterdag, 1 februari 2014

Na een week van behoorlijk koude nachtvorst, stonden 10 deelnemers aan de wintercup-competitie deze zaterdagmorgen om 11.15 u bij het viaduct aan de Oude IJssel bij Doesburg klaar in een beste regenbui met harde wind om hun steknummer te trekken. Echt weer om aan de zuurkool te gaan, wat goed uitkwam voor Piet, want dat stond vanavond bij hem op het menu, hij trok dan ook de rookworst. De verwachtingen, zeker gezien de laatste wedstrijd, waren niet hoog gespannen, en inderdaad na het startsein om 12.00.u werden de feeders ingezet om toch maar te proberen een vis van enig gewicht te vangen. Alleen Bennie als verstokte vaste stokvisser, liet de feeder voor wat het was. Inderdaad de verwachting van weinig vis kwam al heel snel uit, daar diverse deelnemers begonnen te buurten, alleen Chris verspeelde al heel snel volgens hem "beste" want hij ging door de onderlijn heen! Grote made, pinkies, of piertjes niets kon de vis van enig gewicht verleiden. Toch waren er 2 die een halfwas in hun leefnet konden verwelkomen en wel Adrie Booij en Chris Hofman. Voor de rest werd het een GRAMMEN wedstrijd met alleen mini baarsjes. Deze wedstrijd konden wij bijschrijven als de slechtste tot nog toe van deze competitie. Totaal aan gevangen gewicht:980 gr. en 18 stuks vis(jes) Maar er was toch een winnaar met een gewicht van 420 gr, in de persoon van Chris Hofman, op plek 2 Adrie Booij met 270 gr, en als 3e Edwin Corbeek met 80 gr. Wat de aantallen betrof: 1e Edwin met 4 stuks, 2e Piet en Appie allebei met 3 stuks en Gerrit, Harry en Adrie mochten alle 3 2 stuks noteren. Een wedstrijd om heel gauw te vergeten, en uit te zien naar de volgende wedstrijd op 15 februari bij de Gemeentewerf ook weer in de Oude IJssel.gezet. Om de deelnemers in spanning te houden worden de uitslagen van de laatste 3 wedstrijden niet meer op de site gezet. Maar het is aan de top spannend!prijsuitreiking is op zaterdag 8 maart en dan word de einduitslag op de site gezet.

De tussenstand tot 18 januari 2014 is hier in te zien..