Tonnie Werkman wint 13e wintercup-wedstrijd

Zaterdag, 1 maart 2014

Zaterdag 1 maart 2014 werd door de deelnemers aan de wintercup-competitie de 13e en laatste wedstrijd gevist in de Oude IJssel t.o. het molentje te Laag-Keppel. Van de 12 vissers verschenen er 7 om deze wedstrijd te gaan vissen, carnaval en wintersport waren één van de redenen van deze lage opkomst. De hele competitie zijn de vangsten beneden de verwachtingen, en misschien zou vandaag de finale eens een uitzondering kunnen zijn. Maar om maar eens spreekwoordelijk de vis bij de kieuwen te vatten, het zou de slechtste wedstrijd worden. Toen Piet om 12.00.u het startsein gaf, gingen er 6 feeders in de standaarden en "good old" jaap hield het bij zijn vertrouwde vaste stok. Toen het korfje van Piet meteen na de eerst worp amper de boden bereikt had volgde er al een aanbeet en wist hij die te verzilveren met een mooie voorn. Hij ging er goed voor zitten, maar helaas na een half uur een 2e voorntje, daarna met grote tussen pozen volgde er nog 2. Al snel veranderde de Karper in een wandelclub wat geen goed voorteken was, en inderdaad Edwin Corbeek wist ook een voorntje te vangen. Bij Chris, Harry, Jaap, en  Adrie bleef het akelig stil aan de feeder en vaste stok, totdat Tonnie een kwartier voor het einde voor het eerst beet kreeg en als beloning voor het lange wachten kon hij een mooie halfwas in zijn leefnet laten glijden. Toen om 15.00 u. de wedstrijd aan zijn einde gekomen was, kon Piet wegen en tellen, en kon de balans worden opgemaakt met als winnaar deze finale wedstrijd Tonnie Werkman met 510 gr. 2e Piet Kaal met 250 gr. en Edwin Corbeek 3e met 50 gr. Wat de aantallen betreft, Piet had er 4, en Tonnie en Edwin allebei 1 vis. Al met al dus heel weinig vis, wrang des te meer omdat aan de andere kant van de brug, richting Doetinchem, er door de federatie Midden Nederland  honderden kilo's spiegelkarper werden uitgezet. Maar ja, zullen wij maar tot besluit zeggen, hoop doet leven! Met die wens sluiten wij deze wintercup competitie af. Volgende week is de prijsuitreiking en word de eind uitslag op de site gezet.  De tussenstand tot 18 januari is hier te zien.