Anton Pelgrim winnaar 1e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 19 mei 2015

Dinsdag 19 mei stonden 19 van de 23 deelnemers aan de boorden van de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel voor hun 1e 55+ wedstrijd. Bij de wintercup-wedstrijden is het traditie dat voor aanvang van de wedstrijd er een rookworst wordt verloot, nu dat had vandaag niet misstaan. Een temperatuur van 12 graden met een zeer sterke westenwind die het water geselde tot behoorlijke golven. Om 11.30. werd door de vaste toeteraar Dick het sein gegeven, en meteen bleek al hoe moeilijk het vandaag zou worden met het vissen met de vaste stok. De toegestane 11,5 mtr. werd door een enkeling gehanteerd daar het praktisch onmogelijk was, zowel de dobber als  het korfje, op de juist plek te krijgen. Na een goed kwartier opende Piet de score met het vangen van een voorntje, weldra gevolgd door Anton met een roofblei die boven zijn schepnet spartelde maar toch in het leefnet verdween. Maar de ECHTE vis werd gevangen door Good-Old Harry Brunt. Volgens zijn eigen zeggen vond hij de lijn wel erg slap hangen, en bij het ophalen zat er een platte aan van 2.750 gr.! Gezien en gehoord van de rest van het parcours had het er alle schijn van dart Harry er met de volle winst vandoor zou gaan.
Maar toen begon de top van Anton zijn hengel zich wel erg te krommen en ook hij liet een platte in zijn leefnet glijden even later gevolgd door nog 2. Voor de rest was er weinig aktiviteit te zien van zich krommende en doorbuigende hengeltoppen, toen ineens bij Gerrit Evers  ook een platte zich liet verleiden en in het aas toehapte, waarna Gerrit hem op deskundige wijze in zijn leefnet liet verdwijnen. Hij hoopte dat er ook op zijn stek er zich nog een paar zouden melden, maar helaas voor Gerrit was het een voorbijganger. Op de valreep ving Adrie nog een voorntje, even als Henk. Ook Gé deed wat hij doen moest, evenals Tonnie, Jaap,Dick en Frits .
Alles bij elkaar genomen was het ploeteren om een vis(je) te vangen voor de meeste deelnemers. Wij hopen echter dat er eindelijk eens een weersomslag in de goede zin van het woord komt en de vangsten voor iedereen beter wordt.  De top drie van vandaag zijn, op de 1e plaats Anton Pelgrim met 5.300 gr. op plek 2 Harry Brunt  met 2.750 gr. en Gerrit Evers op de 3e plaats met 2.100 gr. Volgende wedstrijd op dinsdag 2 juni op hetzelfde traject . Voor de volledige uitslag kijk op de site onder 55+ wedstrijd