Tonnie Werkman wint de 3e 55+ wedstrijd.

Dinsdag, 16 juni 2015

Dinsdag 16 juni werd eindelijk eens onder betere weersomstandigheden de 3e wedstrijd van de 55+ competitie gevist in de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. Wegens de vakantie ontbraken er wat deelnemers zodat 17 vissers met elkaar de strijd aangingen. Met de noordenwind op kop werd om 11.30.u het startsein gegeven, en menige vaste stok met korfje vloog te water, terwijl een aantal gokte op de kleine vis voor de punten met een paar deeltjes net achter de pompenbladeren. Adrie Booij ging net als de vorige wedstrijd voortvarend van start en wist al snel een voorntje met de korf te vangen. Hendrik Draaijer (naast Adrie)  deed er niet voor onder en pakte ook al snel 2 voorntjes met de dobber. Zoals wij gewoon zijn van Henk gaat die al snel een rondje doen en kwam terug met de mededeling dat er nog maar mondjes maat een vis(je) gevangen werd. Piet had intussen 2 voorntjes en een baarsje gevangen, en Adrie pakte een platte.
Dat de vakantie Tonnie Werkman goed gedaan had bleek wel uit het feit dat bij weging de schaal bij hem bleef staan op 2.500 gr. hij had o.a. een platte gevangen met haakje 20 en meteen daarna het haakje vervangen want het zag er niet meer zo uit als een haakje er uit zou moeten zien! Onze nestor Jaap Draaijer was ook met vakantie geweest en ook hij ving een platte van 1.820 gr. Wat hebben die lui gedaan in de vakantie?  Adrie Booij was niet op vakantie geweest, maar had toch maar mooi 1.380 gr. Al met al een wedstrijd met grote verschillen, voorin het parcours vanaf de brug gezien werd er alleen maar klein spul gevangen, en op hoge nummers achterin waar normaliter de betere stekken zijn was de vis niet of nauwelijks aan de praat te krijgen. (met uitzondering van Adrie)  Anton Pelgrim stelde ons teleur maar dat is het mooie van hem, hij blijft lachen! Henk Hamer had spijt dat hij niet veel eerder begonnen was om vlak achter de pompen bladeren te gaan vissen. Een goede tip voor Henk begin daar dan de volgende wedstrijd mee!! Maar goed, de betere 3 van vandaag: op de 1e plaats Tonnie Werkman met 2.500 gr. op plek 2 Jaap Draaijer met 1.820 gr. en Adrie Booij pakte de 3e plek met 1.380 gr. Volgende wedstrijd op dinsdag 30 juni op de zelfde plek bij de Mulra brug te Hoog-Keppel. Kijk voor de uitslag en de tussenstand op de 55+ wedstrijd.