Weer is Tonnie Werkman de sterkste van de 55+

Dinsdag, 14 juli 2015

Dinsdag 14 juli werd de 5e 55+ wedstrijd gevist aan de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. Tijdens de loting vernamen wij van Henk Baneman dat zijn zwager Herman Zomer die ook deelnemer is ernstig ziek is, zijn gezondheid was al broos en vanaf deze plaats wensen wij hem heel veel sterkte toe!  Het lijkt wel of de weergoden een vloek over de 55+ dinsdagen gelegd hebben. Van de 5 wedstrijden die wij gevist hebben, is er één met redelijk visweer geweest. Vandaag weer een stevige wind dwars op het water met de nodige regen. Met een bijna voltallige ploeg werd om 11.30u begonnen aan de wedstrijd, en al vlot na het beginsignaal wisten Henk Hamer en Bennie een mooie ruisvoorn te vangen. Van Greet vernamen wij dat ook die een mooi aantal ruisvoorns in haar leefnet liet glijden. Ook vandaag waren de verschillen weer heel groot, maar er was  één man waar geen maat op staat. Weer kon Tonnie als winnaar 25 punten bijschrijven op de lijst met een gevangen gewicht van 2.750 gr. en stoomt zo op richting kampioenschap, en als de verhalen kloppen pakte hij weer de bonus vis vlak voor het einde!  Maar laten wij onze enige vrouwelijke deelneemster niet vergeten, Greet deed vanmiddag ook van zich spreken, de wijzer van de weegschaal bleef bij haar steken op 2.300 gr. Dick behaalde de 3e plaats met 650 gr.  Het merendeel van de deelnemers bleef onder de 500 gr. wat toch wel heel teleurstellend is.  Maar wij hebben nog 5 wedstrijden te gaan waar  volgende week dinsdag de 6e van wordt gevist op dezelfde locatie. Dat is dan de inhaal wedstrijd van de wedstrijd van 5 mei j.l. die afgeblazen werd vanwege het onweer.. Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijd